ساری / عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس خبر داد:

بر طرف شدن مشکلات صنعت چای

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی بزودی مشکلات مربوط به صنعت چای در کشور برطرف خواهد شد.

شریعت نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری یکی از راهکارهای تحقق این مهم را ارایه طرح تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازمان چای دانست و افزود: برهمین اساس مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد نمایندگان بویژه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این زمینه موافقت کرده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مهرماه سال جاری با 122 رأی موافق، 12 رای مخالف و 11 ممتنع از 204 نماینده حاضر در مجلس، با تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور موافقت کردند.

وی اظهار داشت: هفته پیش تعداد زیادی از نمایندگان مجلس موافق این طرح اقدام به جمع آوری اطلاعاتی در مورد بررسی علل و عوامل رونق نیافتن صنعت چای و کاهش انگیزه چایکاران برای فعالیت در این بخش کرده اند.

نماینده مردم شهرستان های رامسر، تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی ، واردات بی رویه، افزایش هزینه های تولید و قاچاق چای را از جمله مشکلات فراروی فعالان صنعت چای برشمرد.

وی تصریح کرد: هم اینک این مشکلات سبب کاهش انگیزه چایکاران در کشور شده به نحوی که طبق اسناد موجود از یک دهه اخیر تاکنون از سطح حدود 32 هزار هکتار باغات چای حدود 26 هزارهکتار آن از زیر کشت این محصول خارج شده که بسیار نگران کننده است.

طبق آمار منابع رسمی سالانه حدود 120 هزار تن چای درکشور مصرف می شود درحالی که میزان تولید چای حدود 30 هزار تن است./س

انتهای پیام //

برچسب ها: مشکلات ، چای ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.