رودهن/

آب کشاورزی کافی در دماوند دلیل تغییر کاربری اراضی کشاورزی است

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان دماوند گفت: نبود آب کشاورزی کافی یکی از دلایل تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این شهرستان است.

سید سهیل نجبایی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این توجیه قابل قبولی نیست و مسئولان به ویژه در آب و فاضلاب شهری و روستایی، باید با شناسایی و انسداد چاه های آب غیر مجاز به بهبود وضع آب کشاورزی شهرستان کمک کنند.

وی ادامه داد: چشم انداز ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان دماوند در گذشته باید برای تعیین تکلیف، تهیه و به دبیرخانه ستاد مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز ارائه شود.

نجبایی افزود: باید رویه جلسات ستاد به گونه ای دنبال شود که از این پس هیچ گونه ساخت و ساز غیر مجازی در شهرستان دماوند مشاهده نشود.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان باید گزارشی از عملکرد خود در خصوص مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز ارائه دهند.

وی ادامه داد: همچنین از این دستگاه ها می خواهیم که پیشنهادات و برنامه های خود را در خصوص روند رو به رشد این ستاد به صورت مکتوب و مستند ارائه کنند.

نجبایی افزود: هر گونه توافق برای ساخت و ساز در بیش از یک هکتار، حتماً به فرمانداری دماوند به صورت مکتوب اعلام شود.

معاون امور عمرانی شهرستان دماوند به لزوم سامان دهی خدمات دستگاه های خدمات رسان اشاره و افزود: صدور مجوزها برای ساخت و ساز در حریم، باید بر اساس قانون و با استعلام از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: دستگاه های دیگر نیز در صورت مشاهده صدور مجوز خارج از چار چوب از ارائه خدمات و انشعابات خودداری کرده و موارد را به فرمانداری به عنوان ریاست ستاد معرفی کنند/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.