قم/

همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه سنت وقف برگزار می‌شود

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه سنت وقف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر با اشاره به اهمیت برگزاری همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه سنت وقف اظهار داشت: این همایش در سایه توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و پیروی از منویات رهبری مبنی بر توسعه موقوفات و ترویج سنت وقف با تعامل و همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که اهل‌بیت (ع) نخستین واقفان در زمینه عمل و ترویج موقوفات بوده‌اند شخصیت‌های بزرگ حوزوی نیز با علم، عمل و پیدایش جایگاه ویژه و معنوی از واقفان هستند که موقوفات آن‌ها زبانزد است.

دبیر همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه سنت وقف با بیان اینکه برگزاری این همایش سبب ترغیب بیشتر برای ایجاد موقوفات می‌شود، گفت: آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان مقالات برتر درباره وقف که به دست توانمند پژوهشگران به رشته تحریر درآمده و مولفان کتاب برتر در زمینه وقف و موقوفات در این همایش تقدیر می‌شوند.

رضوی‌مهر عنوان کرد: در این همایش حضرات آیات سبحانی و جوادی‌آملی به علت اینکه اموالی در خدمت وقف قرار داده‌اند و جزو مروجان سنت وقف بوده‌اند، مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی در حاشیه همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه سنت وقف گفت: این نمایشگاه فعالیت‌های بنیادین، ‌هدف‌گذاری محور قانون و تلاش‌های اصحاب وقف در این زمینه را به عنوان جلوه‌ای از بالندگی سازمان اوقاف و امور خیریه به نمایش می‌گذارد.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور موقوفات حوزوی یادآور شد: حضور اساتید، مدیران حوزه‌های علمیه، مبلغان و روحانیون حوزه‌های علمیه فرآیندی را به‌وجود می‌آورد که با تضارب آرا و گفتمان فقه محور چشم‌انداز موفقیت در آینده‌ای نزدیک را برای اوقاف به ارمغان می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران اوقاف سراسر کشور به عنوان مشعل‌داران هدایت و آینه‌های تقوا بر شکوه این همایش می‌افزایند و از ارائه طریق و راهکارهای مراجع عظام تقلید در این زمینه بهره‌مند می‌شوند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در این نشست با حضور مسئولان حوزوی راهکارهای فقهی و حوزوی موقوفات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه سنت وقف ساعت 9 روز سه‌شنبه 26 آذرماه در سالن همایش‌های دارالشفا برگزار می‌شود./س


 

برچسب ها: قم ، همایش ، نقش ، حوزه ، علمیه ، توسعه ، سنت ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.