قم/

اهتمام طلاب به ابعاد مختلف اقتصاد پژوهش

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه گفت: طلبه‌ها باید به ابعاد مختلف اقتصاد پژوهشی توجه کنند و موجب پیشرفت امر پژوهش شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی ظهر امروز در نشست «نقش پژوهش در مرجعیت علمی» اظهار کرد: هفته پژوهش زمانی است برای اینکه مجموعه کارهای خود را در این حوزه مورد بررسی قرار دهیم و همچنین از دست‌اند‌‌رکاران امر پژوهش تقدیر کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد پژوهشی گفت: طلبه‌ها در کشور خود باید به ابعاد مختلف اقتصاد پژوهشی توجه کنند و موجب پیشرفت امر پژوهش شوند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه پژوهش مانند هر فعالیت دیگری نیازمند منابع مالی است که از نگاه اقتصادی در سه وجه انجام می‌شود تصریح کرد: تقاضا، تولید و توزیع این سه وجه را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه تقاضا باید یک نقشه راه داشته باشیم و متقاضیان خود را پیدا کنیم گفت: تقاضا هم بالفعل است و هم بالقوه و اگر ما محصول خود را توجیه کنیم تبدیل به بالفعل می‌شود.

رجایی با اشاره به اینکه در جامعه ممکن است نیاز باشد ولی تقاضا نباشد بیان کرد: اقتصاد مبتنی بر تقاضا است و ما باید در جامعه ایجاد تقاضا کنیم.

وی با بیان اینکه یک محقق باید ویژگی‌هایی داشته باشد عنوان کرد: داشتن دانش لازم، خلاقیت، مهارت نویسندگی و مهارت‌های تحقیق و پژوهش از ویژگی‌های یک محقق است.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه در ترجمه انتخاب متون مناسب برای برگرداندن به زبان مقصد بسیار مهم است گفت: متاسفانه تاکنون لیستی ارائه نشده است که بگوید این موارد مناسب جامعه ما است و باید ترجمه شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ایران هنوز در گام اول هستیم تصریح کرد: محقق خوب محققی است که ببیند تقاضا چیست و توان انجام تحقیق را نیز داشته باشد.

رجایی با اشاره به اینکه نشر و توزیع تحقیقات بسیار مهم هستند بیان کرد: حضور در فروشگاه‌های بزرگ یکی از راه‌های نشر تحقیقات است و طلبه‌ها باید بررسی کنند و ببینند که چگونه از این مراکز می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تبلیغ محصول اهمیت بالایی دارد عنوان کرد: حضور در نمایشگاه‌ها و توزیع مناسب محصول و ارائه محصول به کسی که به آن نیاز دارد به امر اقتصاد پژوهش کمک می‌کند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه متاسفانه محققان ما حضور کمرنگی در تبلیغ دارند گفت:اگر محققان به بعد اقتصاد پژوهش توجه کنند می‌توانند منابع بیشتری جذب کرده و در این زمینه موفق باشند./س

برچسب ها: قم ، اهتمام ، طلاب ، ابعاد ، مختلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.