روش‌هایی برای تربیت فرزندان سالم

طبق ماده 27 پیمان جهانی کودک، هر کودک حق دارد از سطحی از زندگی برخوردار شود که رشد جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی او را تامین کند.

اکرم صاحبی، کارشناس سلامت روان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دوران کودکی زیر بنای زندگی هر فرد را ساخته و تعیین کننده آینده جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کند یکی از مهمترین موضوعات مربوط به کودکی، حفظ "سلامت" در این دوران است که زندگی سالم هر فرد را در آینده رقم خواهد زد.

وی افزود: یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین جنبه‌ها که زیر بنای عملکرد دارد در همه مراحل زندگی خواهد بود، "سلامت روان کودک" است بهداشت روانی کودکان به شیوه تعامل والدین با آنها بستگی دارد.

این روانشناس تصریح کرد: با وجودی که هر پدر و مادری در آرزوی فراهم ساختن بهترین امکانات در خانه هستند، اما ممکن است به شیوه صحیحی آنها را در اختیار فرزندان‌شان قرار ندهند زیرا هنوز روش منحصر به فردی برای تربیت فرزندان اختراع نشده است.

صاحبی در پایان اظهار داشت: علت این موضع این است که هیچ دو بچه‌ای شبیه هم نیستند تفاوت بین بچه‌ها بیش از آن چیزی است که ما معمولا تصور می‌کنیم به علاوه فرهنگ، جامعه، جنسیت و بسیاری از عوامل دیگر در تربیت کودکان دخالت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار