قم/عضو انجمن صنفی گاوداران شیری استان قم عنوان کرد؛

استفاده از سطح نخست دانش تولید شیر در ایران

عضو انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران شیری استان قم گفت: دانش روز جهان در دامپروری در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و گاوهایی با تولید روزانه 32 لیتر شیر پرورش یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مسعود عربشاهی  در دیدار اعضای انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران شیری استان‌های قم و تهران با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سن پوکی استخوان در ایران به 45 سال رسیده در حالی که امروز سرانه مصرف شیر در کشور به 40 لیتر کاهش یافته است.

وی افزود: این میزان سرانه مصرف شیر بسیار خطرناک بوده و لازم است با بسترسازی مناسب زمینه ارزان شدن شیر و استفاده عموم مردم از آن را فراهم کنیم.

عضو انجمن صنفی کارفرمایی گاوداران شیری استان قم با بیان اینکه دانش روز جهان در دامپروری در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با استفاده از علم ژنتیک امروزه گاوهایی در ایران پرورش یافته‌اند که در حد استانداردهای جهانی یعنی بیش از 32 لیتر شیر تولید می‌کنند و تولید سالانه شیر توسط برخی از آنها به 18 تن هم می‌رسد.

وی گفت: شایسته نیست این همه سال تلاش برای دستیابی به این دانش و تکنولوژی هدر برود بنابراین دولت می‌تواند با حمایت از دامداران اجازه ندهد آنها گاوهای شیری خود را به کشتارگاه بفرستند./س


برچسب ها: قم ، استفاده ، دانش ، گاو ، شیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.