رودهن/

با تعرض کنندگان به اراضی کشاورزی به شدت برخورد می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم و با تعرض کنندگان به اراضی کشاورزی به شدت برخورد می شود.

ˈسیدمحمود موسویˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: طرح حفاظت، پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها با رویکرد افزایش دقت، صحت و سرعت در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی از سوی سازمان جهاد کشاورزی تهران تهیه شده است.

وی گفت: دولت وظیفه حاکمیتی خود را در این طرح دنبال می کند، اما امور تصدی گری در اختیار شرکت های ذیصلاح قرار خواهد گرفت.

موسوی خاطرنشان کرد: در این طرح که به صورت پایلوت در شهرستان دماوند اجرا می شود، اطلاع رسانی قوانین و مقررات مربوطه به مردم به صورت میدانی انجام شده و حضور، نظارت، سرکشی و دهگردشی مستمر از سوی 10 نفر از پرسنل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان عملیاتی می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح پیشگیری آنی به محض رؤیت نخستین حرکتی که دلالت بر هر گونه تغییر کاربری اراضی از سوی مالکان داشته باشد، انجام می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف طرح از ظرفیت و توان بخش خصوصی استفاده می شود و با تقویت نیروهای استانی و تشدید نظارت جهاد کشاورزی، از هر گونه تبانی احتمالی جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: اجرای درست و دقیق این طرح، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و خُرد و کوچک شدن اراضی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسؤول در خاتمه خاطرنشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند با اطلاع رسانی قوانین و انعکاس چالش ها، عملکرد و تخلفات بازوی توانمند جهاد کشاورزی در اجرای طرح باشند./س


برچسب ها: تعرض ، اراضی ، کشاورزی ، کاربری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.