معاون فني و امور گمرکي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

گمرک بدهي به "ايران خودرو" ندارد

معاون فني و امور گمرکي گمرک گفت:گمرک بدهي به ايران خودرو ندارد.

محمد رضا نادري معاون فني و امور گمرکي گمرک در گفتگو باخبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به طلب 180 ميلياردي ايران خودرو از گمرک گفت:ايران خودرو طلبي از گمرک ندارد.

نادري افزود:در جلسات برگزار شده با ستاد سوخت و خودرو سازان ،گمرک درخواست کرد که گواهي اسقاط را که صادر مي شود به صورت مکانيزه و سيستمي باشد که گمرک ايران بتواند به گمرکات مربوطه ابلاغ کند.

وي ادامه داد :همچنين در قانون برنامه و بودجه تکليف شده که براي پيشگيري از مشکل در اجراي قوانين و مصوبات کليه مجوزها و مکاتبات مکانيزه شود اما ارائه گواهي اسقاط مکانيزه توسط ستاد سوخت هرماه به ماه ديگر موکول شد و تا کنون هيچ گواهي اسقاط مکانيزه اي به گمرک ارائه نشده است.

معاون فني و امور گمرکي گمرک تصريح کرد :طبق بخشنامه ابلاغ شده مقرر شده بود خودروسازان با ارائه هر برگ اسقاط خودرو  بر حسب نوع خودرو از ميزان حقوق ورودي متعلق به آن کالايي که توسط خودروسازان و يا وارد کنندگان وارد مي شود به همان ميزان از حقوق ورودي کسر شود لذا کسر مبلغ  یک و نیم میلیون تومان از هزینه های گمرکی نيز صحت ندارد.

نادري در ادامه افزود :اکنون گمرک زير سوال است و دستگاه هاي نظارتي از گمرک انتظار دارند که در راستاي اجراي قانون فقط گواهي اسقاط مکانيزه را قبول کند.

وي با اشاره به رقم 180 ميلياردي طلب ايران خودرو از گمرک گفت:اين رقم ارائه شده از جانب گمرک نيست و گمرک آن را تائيد نميکند.

انتهاي پيام//



برچسب ها: گمرک ، نادری ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار