قم/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

روحانیون نقش مهمی در گسترش فرهنگ وقف دارند

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: روحانیون نقش مهم و بسزایی درگسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی محمدیˈ روز سه شنبه در همایش ˈنقش حوزه های علمیه درتوسعه فرهنگ وقفˈ در قم افزود: اگر بخواهیم عقب ماندگی ها را در توسعه فرهنگ وقف جبران کنیم بدون در نظر گرفتن نقش مهم روحانیت امکان پذیر نیست.

وی گفت:همانطور که حوزه های علمیه و روحانیت درپیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دیگر صحنه های انقلاب نقش مهمی داشتند، نقش آنها در توسعه فرهنگ وقف نیز مهم می باشد.

محمدی، روحانیت را به عنوان مهمترین رسانه و اثرگذارترین مجموعه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و افزود: اگر بخواهیم آینده حوزه های علمیه از لحاظ اقتصادی تامین شود باید به وقف، این سنت حسنه الهی توجه بیشتری داشته باشیم.

محمدی افزود: باید کاری کنیم تا وقف در جامعه، مردمی شود و همه آحاد جامعه در این سنت الهی مشارکت داشته باشند که علما و مبلغین در این زمینه می توانند مردم را با فرهنگ وقف آشنا کنند.

محمدی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ثبت و ضبط موقوفات با استفاده از ابزارهای روز و مکانیزه، پیگیری ثبت و ضبط اسناد موقوفات و تفاهم نامه با سازمان منابع طبیعی کشور

درخصوص یک میلیون و 800 هزار هکتار اختلاف زمین بین دو سازمان از جمله اقدامات اوقاف بوده است.

وی افزود: دراین رابطه بیش از یک میلیون هکتار زمین با سازمان منابع طبیعی با رعایت موازین شرعی رفع اختلاف شد.

وی در پایان با اشاره به همکاری بیشتر بین حوزه های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی در قم و مراکز استان ها، موقوفاتی که دچار مشکل شده اند را شناسایی و جمع بندی کنیم و از نظرات این کارگروه ها به عنوان راهبرد و خط مشی جلسات سال های آتی استفاده کنیم.

همایش ˈنقش حوزه های علمیه در توسعه فرهنگ وقفˈ، با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، مدیران سازمان اوقاف استان ها، مدیران حوزه های علمیه ، علما، اساتید، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، روحانیون و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا قم برگزار شد.

در این همایش از حضرات آیات ˈعبدالله جوادی آملیˈ و ˈجعفر سبحانیˈ به دلیل وقفیات بسیاری که داشتند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین از صاحبان مقالات برتر در خصوص وقف نیز تجلیل به عمل آمد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.