تالاب "آق آستارا" با چراغ سبز برخي مسئولان محلي از بين رفت

تالاب "آق آستارا" بعنوان يکي از تالاب‌هاي ثبت شده‌ي بين‌المللي بطور کلي تخريب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، تالاب "آق آستارا" که ساليان دراز بعنوان مأمن پرندگان مهاجر بود، با ساخت و سازهاي غيرمجاز بکلي از بين رفته و ديگر پذيراي پرندگان نيست.

اين تالاب که در مجاورت ساحل درياي خزر و بازارچه ساحلي آستارا واقع شده، اکنون بخشي از آن تبديل به ساختمان‌هاي ويلايي شده و بخش ديگر نيز آماده براي ساخت و ساز است.

اسماعيل اسدي، فعال حوزه گردشگري در اين رابطه مي گويد: با اينکه تالاب "آق" ثبت بين‌المللي شده اما ديگر چيزي از تالاب "آق"آستارا باقي نمانده و تا چند سال آينده اسم آن نيز از يادها خواهد رفت.

وي مي‌افزايد: تالاب "آق" آستارا با چراغ سبز برخي مسئولان محلي تخريب و به افراد غير بومي فروخته شده است.

سفر نعيمي نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي در واکنش به تخريب زيستگاه‌هاي طبيعي و مناطق توريستي آستارا مي‌گويد: "در دوره‌هاي گذشته متأسفانه سوء استفاده‌هايي در خصوص بهره‌برداري از اين مناطق صورت گرفته بود که خود مردم فهميدند و دست اين افراد را از تخريب بيشتر و سوءاستفاده از جاذبه‌هاي توريستي آستارا کوتاه کردند".

وي اضافه کرد: "آستارا پيشاني نظام بوده و جاذبه‌هاي توريستي آن تأثير بسزايي در جذب توريست و گردشگر ايراني و خارجي و در نهايت صادرات فرهنگي جمهوري اسلامي ايران خواهد داشت".

تالاب "آق" علي‌رغم اعتراض فعالان محيط‌زيست و گردشگري محلي آستارا به کلي از بين رفته و بنظر مي‌رسد ديگر اميدي به احيا اين تالاب وجود ندارد.

براساس اين گزارش، چندي پيش نيز جمعي از فعالان حوزه گردشگري محلي آستارا، به تخريب تالاب "استيل آستارا" يا همان "درياچه متحرک" اعتراض کرده بودند که متأسفانه به جز نماينده مردم آستارا هيچ يک از مسئولان محلي حاضر به پاسخگويي به خبرنگار باشگاه خبرنگاران نشدند.

اين در حالي است که ساخت و ساز غيرمجاز و وجود معادن و آلاينده‌هاي متعدد در حريم تنها درياچه متحرک جهان ادامه حيات آن را با خطر جدي روبرو کرده است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار