"لاله اسکندری" سی‌وهشتمین شمع تولد خود را فوت کرد

"لاله اسکندری" امروز 30 آذر وارد 38 سالگی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛  "لاله اسکندری" بازیگر سینما و تلویزیون در 30 آذر 1354 در تربت حیدریه به دنیا آمد. او دو خواهر هنرمند به نام‌های "ستاره اسکندری" بازیگر و "سارا اسکندری" چهره پرداز و یک برادر هنرمند به نام "سیامک اسکندری" عکاس دارد.
 
لاله همچنین برادر زاده "عبدالحسین اسکندری" گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است. 

"لاله اسکندری" بالاخره در تیر ماه سال 1390 و در سن 36 سالگی با یک مهندس ازدواج کرد.
همسرش در این باره می‌گوید در سال 1386 یک نمایشگاه صنعت ساختمان در تبریز بود که من آنجا غرفه داشتم و خانم اسکندری هم برای بازدید به آنجا آمده بود و مادر آنجا با هم آشنا شدیم. و اما زندگی حرفه‌ای او این بازیگر کار خود را در سینما با بازی در فیلم سینمایی "متولد ماه مهر" به کارگردانی "احمدرضا درویش" در سال 1378 آغاز کرد. 

اشتغال "اسکندری" به حرفه بازیگری در سینما و تلویزیون مانع از ادامه فعالیت‌های وی در دیگر عرصه‌های هنری چون نقاشی، موزائیک و عکاسی شده است. در حوزه عکاسی او تاکنون دو نمایشگاه انفرادی عکس در ایران و سوئد برگزار کرده و در دو نمایشگاه گروهی عکس در آمریکا نیز شرکت داشته است. 

اسکندری کتابخانه‌ای تقریبا بزرگ دارد که کتاب‌های داستانی و غیرداستانی فراوانی در آن وجود دارد او در مورد مطالعه کتاب در اوقات فراغت می‌گوید: من مطالعه رمان، داستان‌های کوتاه و شعر آن هم از نوع شعرنو را خیلی دوست دارم برای همین اخبار کتاب‌های روز را دنبال می‌کنم و نظر داستان‌ها و کتاب‌های ادبی را در روزنامه‌ها و مجلات تا آنجا که وقت اجازه بدهد دنبال می‌کنم. او در مورد اولین کتاب داستانی که خوانده هم می‌گوید: "ماهی سیاه کوچولو" اولین کتابی بود که مادرم برای من و ستاره گرفت. حدودا 5 ساله بودم که مادرم آن کتاب‌ها را برای ما خواند. در همان دوران تصویر قشنگی از آن ماهی سیاه در ذهنم به وجود آمد او در مورد مطالعه شعرنو هم می‌گوید: شاملو را خیلی دوست دارم همچنین چند وقت پیش کتاب "ابراهیم در آتش" را خواندم. 

فیلم‌شناسی 

فیلمهای سینمایی 

دولت مخفی (1391)  
خشاب خالی (1387)  
آخرین نقش (1386)  
مخمصه (1386)  
آفتاب بر همه یکسان می‌تابد (1385)  
راننده تاکسی (1385)  
شوریده (1383)  
گرداب (1383)  
این زن حرف نمی‌زند (1381)  
شراره (1378)  
متولد ماه مهر (1378)
 
مجموعه‌های تلویزیونی
 
خاک سرخ  
مشق عشق  
در چشم باد ( مسعود جعفری جوزانی)  
همچون سرو (بیژن بیرنگ، 1389)  
مادر (بیژن بیرنگ، 1389)  
اولین انتخاب 1392  


انتهای پیام/  ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار