قم/ حجت‌الاسلام واعظ جوادی مطرح کرد؛

اهتمام هرچه بیشتر حوزه‌های علمیه به تفسیر قرآن

مدیر موسسه تحقیقاتی اسراء با اشاره به اینکه تفسیر در طول دیگر علوم قرار دارد و حتی غربی‌ها نیز نسبت به این مسئله واقف هستند گفت: باید نسبت به جاری شدن کلام الهی اهتمام داشته باشیم و این مهم با تفسیر محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسملین سعید واعظ جوادی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء با اشاره به اینکه در دنیای کنونی آموزش به یکی از مهم‌ترین مولفه‌های شکل‌گیری تمدن تبدیل شده است اظهار کرد: در عرصه آموزش در فضای حوزه، شاهد یک سری از آموزش‌های عمومی هستیم ولی شیوه ارائه تفسیر عمومی با شیوه‌ای که در حوزه ارائه می‌شود تفاوت دارد.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی بنیاد علوم وحیانی اسراء تاکید کرد: موسسه تحقیقاتی اسرا به دنبال این است که فضای تخصصی در جامعه شکل بگیرد و البته این موضوع در دستور کار حوزه‌های علمیه نیز قرار گرفته است.

مدیر موسسه تحقیقاتی اسرا بیان داشت: به دنبال این هستیم که موسسه تفسیر آیت‌الله جوادی آملی در نقاط مختلف کشور فعال شده و اثرگذاری لازم را داشته باشد و بتواند به اهداف تدوین شده دست پیدا کند.

وی در ادامه ضرورت بهره‌گیری از امکانات روز در عرصه آموزش را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش پژوهان فعال در عرصه تفسیر تخصصی قرآن کریم بتوانند به ایفای نقش بپردازند.

واعظ جوادی با اشاره به اینکه تفسیر در طول دیگر علوم قرار دارد و حتی غربی‌ها نیز نسبت به این مسئله واقف هستند اظهار کرد: باید نسبت به جاری شدن کلام الهی اهتمام داشته باشیم و این مهم با تفسیر محقق می‌شود و در این راستا باید ارتباطی مثل ارتباط آیت‌الله جوادی آملی و علامه طباطبایی در عرصه تفسیر تحقق یابد چرا که امروز می‌توان تفسیر تسنیم آیت‌الله جوادی آملی را یک نمونه از تفسیر المیزان علامه طباطبایی دانست.

وی در پایان سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده برای احداث ساختمان تفسیر موسسه آموزش عالی اسراء پرداخت./س

برچسب ها: قم ، اهتمام ، حوزه ، علیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.