طرح جدید دانشمندان برای مبارزه با پشه‌های خطرناک

گزش پوست با حشرات همواره عوارضی برای "سلامت" انسان‌ها داشته است و می‌تواند حتی باعث مرگ آنها به دلیل بروز بیماری های خطرناک شود، سازمان ملل متحد برای مبارزه با حشره‌گزیدگی ترفندهای جالبی را به کار بسته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محققان سازمان ملل متحد به تازگی برای کمک به افراد به ویژه اهالی قاره آفریقا که به دلیل پشه‌زدگی اغلب دچار بیماری وحشتناکی مانند مالاریا می‌شوند، دست به ابتکار جالبی زده‌اند.

گفتنی است: پژوهشگران با مطالعه دقیق بر روی نحوه نیش زدن پشه‌ها دریافته‌اند که پشه‌ها از طریق بوی دی‌اکسید کربن و بوی پوست بدن افراد جذب آنها برای نیش زدن می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: دانشمندان با مطالعه این خصوصیت پشه‌ها دریافته‌اند که پشه‌ها انتخاب قربانی را از طریق سلول‌های عصبی پویایی در اطراف دهانشان انجام می‌دهند.

دانشمندان نوعی مواد شیمیایی طبیعی ساخته‌اند که با مالیدن آن به بدن توسط افراد بوی گاز دی‌اکسیدکربن و پوست بدن فرد به سنسورهای حساس پشه نمی‌رسد و در نتیجه پشه این افراد را برای نیش زدن انتخاب نمی‌کند.

دانشمندان با انجام آزمایش بر روی داوطلبان دریافتند که پس از استفاده از این مواد حشرات برای نیش زدن به سراغ آنها نرفته‌اند.

دانشمندان این راه را به عنوان یک روش منحصر به فرد ارزان و بدون عارضه برای مبارزه با پشه‌گزیدگی در دنیا معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پشه ، سلامت ، حشره ، بیماری ، سنسور ، عصبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.