آمار تأمل برانگیز دوپینگ در ورزش ایران؛

نمره‌های که با تقلب 20 شد!

از ابتدای امسال ورزش ایران با نمونه‌های دوپینگی ورزشکاران حرفه‌ای خود مواجه شده است که این موضوع جای تأسف دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هشدار‌های مبارزه با پدیده شوم دوپینگ برای ورزشکاران از سوی ارگان‌ها و فدراسیون‌های مربوط اگر چه کارساز بوده اما ریشه‌کن نشده است.



 با وجود اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی و اطلاع‌رسانی سازمان‌های مربوطه علیه مواد نیروزا به ورزشکاران، باز هم ورزش ایران دچار مشکلاتی در این مورد شده است.

از مهم‌ترین نمونه‌های مثبت اعلام شده دوپینگ امسال می‌توان به دوپینگ ابراهیم ‌رحیمیان، قهرمان پیاده‌روی و‌ المپیکی ایران که با ‌اعلام رسمی فدراسیون جهانی دو و‌ میدانی پس از رقابت‌های جهانی 2013 مسکو روسیه اشاره کرد.



 رحیمیان پس از مثبت اعلام شدن تستش به مدت 2 سال با محرومیت مواجه شد اما بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا بود که فدراسیون بین‌المللی این رشته، یاسین باقری و سهراب مرادی 2 ملی پوش ایران را  دوپینگی اعلام کرد و به فدراسیون ایران اعلام کرد که می‌تواند درخواست آنالیز نمونه دوم تست را داشته باشد که با توجه به پاسخ ندادن فدراسیون ایران به فدراسیون جهانی، این 2 وزنه‌بردار با محرومیت 2 ساله روبرو شدند.



اما دوچرخه سواری سومین ورزش مطرح کشور بود که تست یکی از ورزشکاران آن به نام محمد پراش در رشته سرعت مسابقات قهرمانی کشور مثبت اعلام شد و با توجه به اینکه پراش اعتراضی نسبت به این پاسخ اعلام نکرد و نیز دومین دوپینگ وی در طول ورزش‌ حرفه‌ای‌اش محسوب می‌شد با هشت سال محرومیت از سوی فدراسیون جهانی این رشته روبرو شد. هر چند که گفته می‌شود پراش می‌خواهد به دادگاه عالی ورزش در این خصوص اعتراض کند اما ورزش ایران که درگیر و دار دوپینگ محمد ‌پراش و حاشیه‌های آن بود، با خبر شوک برانگیز دوپینگ امیر علی‌اکبری قهرمان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمان جهان مواجه شد.



علی‌اکبری که گفته می‌شود، با نا آگاهی دچار این مشکل شده و به تازگی دوران محرومیت دوپینگ نخستین وی به پایان رسیده حالا با محرومیت مادام‌العمر مواجه شده است در هر صورت امیدواریم با رسیدن به ماه‌های منتهی آخر سال 92 علی‌اکبری نقطه پایانی در دوپینگ ورزشکاران ایران باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمار ، دوپینگ ، تقلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار