آمادگي ارتش امريکا براي تخليه اتباع اين کشور از سودان جنوبي

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) دوشنبه اعلام کرد ارتش امریکا هواپیما و دیگر نیروهای خود را به منظور کسب آمادگی برای تخلیه احتمالی اتباع خود از سودان جنوبی، مجددا در شاخ افریقا مستقر می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سرهنگ «استیون وارن» سخنگوی پنتاگون گفت: « وزیر دفاع اوضاع این کشور را به دقت زیر نظر دارد. ما مجددا نیروهای مان را در منطقه مورد نظر مستقر می کنیم.»
وی افزود واحدهای نظامی درحال آماده شدن هستند تا در صورتی که دولت دستور تخلیه شمار بیشتری از امریکایی های مقیم در سودان جنوبی را داد، وارد عمل شوند.
این در شرایطی است که درگیری ها این کشور جدید افریقایی را به آغاز جنگ داخلی تهدید می کند.
این سخنگو در ادامه گفت به غیر از موضوع انتقال اتباع خارجی ، فعلا هیچ اقدام نظامی دیگری در دستور کار قرار ندارد.
نیروهای امریکایی یکشنبه حدود 100 امریکایی را از این کشور خارج کردند. پیش از این تلاش امریکا در روز شنبه به علت بروز آتش سوزی در یک فروند هواپیمای امریکا و مصدوم شدن چهار نظامی، متوقف شده بود.
درحال حاضر حدود 30 امریکایی در سفارت امریکا در جوبا پایتخت سودان جنوبی بسر می برند. همچنین گروهی از کارکنان سفارت امریکا که اقامت شان در این کشور ضرورتی نداشت ، طی روزهای اخیر از این کشور خارج شدند.
یک مقام دفاعی که خواست هویتش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت پنتاگون درصدد است تا چند فروند هواپیمای باربری و بالگرد و همچنین یک واحد نظامی متشکل از 500 تفنگدار امریکایی را به پایگاه هوایی امریکا در جیبوتی منتقل کند.
ارتش امریکا قبلا یک واحد از نیروهای واکنش سریع با 47 نظامی را به جوبا اعزام کرده است تا امنیت سفارت امریکا در این شهر را تقویت کنند.
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا به سودان جنوبی هشدار داد هرگونه کودتای نظامی در این کشور به معنا پایان دادن به حمایت دیپلماتیک و اقتصادی امریکا و متحدانش از این کشور است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار