ارومیه/

فعالیت 80 واحد پروژه گلخانه‌ای در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 80 واحد پروژه گلخانه‌ای در مناطق مختلف آذربایجان غربی هم ‌اکنون در حال فعالیت و تولید محصول هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی مختاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: در متاطق مختلف استان تعداد قابل توجهی واحد و مجتمع گلخانه‌ای در حال فعالیت هستند که محصولات خوبی نیز از نظر کمی و کیفی دارند.

وی افزود: اشتغالزایی برای جوانان، افزایش راندمان محصول، تولید در محیط کنترل شده، کنترل آفات، استفاده از آب و خاک به طور بهینه، ایجاد کشاورزی پایدار اهدافی است که از راه‌اندازی پرو‌ژه‌های گلخانه‌ای دنبال می‌شود، به طوری که در مناطق مختلف استان زمین‌ها و شرایط جغرافیایی مستعدی برای کشاورزی وجود دارد.

مختاری با اشاره به اینکه در ارومیه، میاندوآب، تکاب و اشنویه محصولات گلخانه‌ای به ویژه توت فرنگی تولید می‌شود، ادامه داد: اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی مهم‌ترین هدفی است که دنبال می‌شود زیرا 8 هزار نفر فارغ‌التحصیل این رشته در استان وجود دارد که 6 هزار نفر آنها جویای کار هستند.

وی ادامه داد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای یک درصد از اعتبارات عمرانی هر استان باید به این مقوله اختصاص پیدا کند، بنابراین در این راستا از سال 1384 پروژه‌هایی در پیرانشهر ، نقده و مهاباد آغاز و به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: عدم تامین به موقع منابع مالی موردنیاز، توان مالی اندک فارغ‌التحصیلان کشاورزی، بالا بودن هزینه‌های جاری از جمله مشکلات موجود در این زمینه است، که می‌توان اختصاص اعتبار کافی و به موقع برای اجرای پروژه‌ها، اولویت‌بندی پروژه‌ها و ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری فوری را در دستور کار قرار داد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.