خوانساري:

به کشاورزي ورامين بايد بها داد

فرماندار شهرستان ورامین گفت:سرمایه صندوق توسعه کشاورزی در حدود ۲۱ میلیارد ریال است که کشاورزان با بهره گیری از تسهیلات صندوق می توانند نسبت به تأمین نهاده های کشاورزی اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، محسن خوانساری در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان ورامین گفت:مجموعه مسوولان و کشاورزان باید با همدلی و اتحاد ، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این بخش را فراهم آورند.
 
وی افزود : شهرستان ورامین از ظرفیت های بسیار بالایی در بخش های مختلف کشاورزی و دامپروری برخوردار است و باید از این ظرفیت ها در جهت توسعه کشاورزی شهرستان بهره برده و با انعکاس طرح ها و برنامه های اثرگذار به مسوولین استانی، زمینه اجرایی و اقتصادی شدن طرح ها را فراهم کرد.
 
فرماندار ورامين اظهارداشت : یکی از مهمترین مسائلی که می تواند در توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی ایفا نماید ، تأمین سرمایه مورد نیاز وتعامل درونی میان کشاورزان است که این مهم با تشکیل صندوق توسعه کشاورزی فراهم شده است.

خوانساري  گفت : این صندوق با مشارکت تمامی کشاورزان و دولت تشکیل شده که ۵۱ درصد از سرمایه صندوق آورده کشاورزان اعم از افراد حقیقی و شرکت های تعاونی کشاورزی و ۴۹درصد سهم دولت است.
 
وی افزود : هم اکنون سرمایه صندوق توسعه کشاورزی شهرستان ورامین در حدود ۲۱ میلیارد ریال است که کشاورزان با بهره گیری از تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق می توانند نسبت به تأمین نهاده های کشاورزی مورد نیاز اقدام نمایند.
 
خوانساری با ذکر اینکه کمبود آب موجب بایر ماندن بخش وسیعی از اراضی قابل کشاورزی شهرستان شده تاکید کرد : باید با افزایش بهره وری و تشویق کشاورزان به افزایش سطح زیر کشت اراضی با بهره گیری از آب زراعی موجود زمینه ارتقا و تنوع تولید محصولات کشاورزی را فراهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار