اردبیل/

پیشنهاد انتقال پایتخت طرحی خیالی است/هیچ شهری ‌ظرفیت پایتخت سیاسی ‌را ندارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پیشنهاد انتقال پایتخت طرحی خیالی است، گفت: یقین دار‌م که هیچ شهری در این اوضاع و احوال ظرفیت پایتخت سیاسی شدن را ندارد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل با بیان علل مخالفت خود در انتقال پایتخت سیاسی و اداری تهران اظهار داشت: انتقال پایتخت در لفظ و ظاهر نمی‌تواند مشکل تهران از جمله آلودگی و ترافیک را بر طرف کند بلکه باید با راهکارهای عملی، درست و منطقی در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و به جای حرکت‌های عجولانه در این زمینه باید با دید کارشناسی و مطالعات دقیق به شورای امنیت ملی و دستگاه‌های ذیربط ارائه می‌کنند، عمل کرد.

وی گفت: برای سال آینده 37 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای کشور در نظر گرفته شده است در حالی که این انتقال هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین آن از اراده و توان دولت خارج است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: مدافعان این طرح حاضر نیستند مقصد نهایی پایتخت سیاسی و اداری ایران را به ملت معرفی کنند چرا که یقین داریم هیچ شهری در این اوضاع و احوال ظرفیت پایتخت سیاسی شدن را ندارد.

حقیقت‌پور با اشاره به ارائه پیشنهاد عجیب از سوی نمایندگان در تامین اعتبار انتقال پایتخت از محل فروش ساختمان‌های اداری تصریح کرد: مگر ساختمان‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، مجلس و نهادهای دیگر را چه کسی حاضر است با کاربری که نمی‌توان برای آن تعیین کرد بخرند و از آن استفاده کنند.

وی گفت: به جای شعار دادن‌های فضایی و خیالی صحبت کردن‌ها بهتر است مدیریت متمرکز و واحد شهری را دولت و مجلس در دستور کار قرار دهد و با دادن اختیارات بیشتر به استانداران و فرمانداران و توسعه زیرساخت‌هایی همچون مترو از سه خط به هشت خط تدابیر لازم محیط زیست با همکاری شهرداری تهران برای حل مشکلات و آلودگی هوا اقداماتی را انجام داد که در این باب می‌توان از ظرفیت آمایش سرزمینی نیز بهتر و شایسته استفاده کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه بیان داشت: شورای عالی انتقال پایتخت که قرار است با حضور 14 تشکل شکل بگیرد باید راهکارهای عملی را ارائه کنند و به دور از هر‌گونه حرکت احساسی بکوشند تا مشکلات مردم برطرف شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، انتقال ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.