شهرکرد/

کیفیت مسکن مهر فدای کمیت

رئیس سازمان نظام مهندسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در اجرای طرح مسکن مهر در این استان، کیفیت ساخت و ساز، فدای کمیت و آمارسازی شده است.

منوچهر باقری افزود:طراحی و اجرای طرح مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری به اشکال گوناگون تعاونی، محله ای، اداره ای، انبوه سازان و ساختمان های خود سازنده با اجرا و نظارت مراجع نظارتی گوناگون احداث شده است.
باقری اظهار داشت:ناظران سازمان نظام مهندسی به عنوان مجری ذیصلاح و متولی نظارت بر این طرح ها و دیگر ساخت و سازهای استان چهارمحال و بختیاری، نظارت و بازرسی های لازم را انجام و کاستی ها و نواقص کار را به مسئولان و دست اندرکاران اجرایی ارائه کردند.
وی مشاوران و مجریان این طرح ها را از داخل وخارج از استان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: کمبود نیروی ماهر، استاندارد نبودن زمان ساخت، مشکلات و نقص های مانند نبود آب در این منطقه زمینه ساز مشکلاتی در ساخت و ساز شده است.
باقری تصریح کرد:در اجرای این طرح دخالت های بدون علم و عمل مجریان ساخت و ساز به گونه ای بوده که می توان درمورد ساخت و ساز مسکن مهر در استان چهارمحال و بختیاری، 80 مورد آسیب شناسایی کرد.
نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت:در اجرای طرح مسکن مهر در این استان آمار و کمیت بیشتر مورد توجه بوده است.
فریدون واحد افزود: در این طرح ها از ابتدای کار به کیفیت توجهی نشده و تنها آمار ساخت مسکن مورد توجه دست اندرکاران، مجریان و ناظران قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: اگر طرح مسکن مهر براساس علم و واقعیت برنامه ریزی می شد اجرای موفقی همراه داشت اما گرفتار شدن مهندسان ناظر در آمار تولید واحدها باعث شده با گذشت شش سال از آغاز طرح بخش قابل توجهی از آن هنوز به بهره برداری نرسیده باشد.
براساس برنامه ریزی های انجام شده در شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت استان چهارمحال و بختیاری 10هزار و 500واحد در حال ساخت است که تاکنون هشت هزار و 500 واحد آن تکمیل و به صاحبان آن تحویل شده است.
در شهرهای بالای 25هزار نفر جمعیت استان چهارمحال و بختیاری نیز 13هزار و 600 واحد مسکن مهر در دست ساخت است که از این تعداد بیش از هفت هزار و 500 واحد آن تحویل شده است .
در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری نیز تعهد ساخت 11 هزار و 736 واحد مسکن مهر روستایی در دستور کار بوده که تا کنون بیش از 9هزار واحد در دست ساخت قرار دارد./س

 

برچسب ها: کیفیت ، مسکن مهر ، کمیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.