نماینده UNDP از محدوده پایلوت پروژه زاگرس در بخش کر و کامفیروز استان فارس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مور الی در بازدید یک‌روزه از محدوده پایلوت پروژه زاگرس در بخش کر و کامفیروز استان فارس، این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این پروژه در استان فارس یکی از بهترین پروژه‌هایی بود که بازدید کردم و می‌تواند نمونه‌ای کارآمد برای اجرا در سایر استان‌ها و حتی کشورهای منطقه باشد.

وی گفت: تجارب موفقی که فارس در زمینه پروژه زاگرس و پروژه‌های زیست‌محیطی داشته است را می‌توان جهانی و از طریق وب سایت  UNDP به دنیا منعکس کرد .

نماینده UNDP اضافه کرد: باید ارزشیابی در مورد میزان هزینه و منافعی که بهسازی رودخانه در برداشته، صورت گیرد، چراکه بسیاری از کشاورزان منطقه با مشکل سیلاب‌های زمین‌های کشاورزی مواجه‌اند که در این صورت این مدل می‌تواند به سایر استان‌ها و کشورهای منطقه تعمیم داده شود.

الی ادامه داد: من ماموریت پروژه زاگرس را با این حس که کارهای بسیار بزرگی در آن صورت گرفته است، پایان می‌دهم و امیدوارم در بازدید بعدی از تالاب پریشان نیز دیدن کنم.

وی با بیان این که بدون همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس انجام این پروژه امکان‌پذیر نبود، پیشنهاد کرد که تجارب موفقی که این استان در زمینه این پروژه و پروژه‌های بهداشتی داشته است را می‌توان جهانی و از طریق وب سایت UNDP به دنیا منعکس کرد./س

انتهای پیام/

برچسب ها: بازدید ، نماینده ، زاگرس ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.