در هر سنی که باشید باید پوستتان را خانه تکانی کنید

در درمان "مشکلات پوستی" ابتدا می توان از درمان های ملایم تر استفاده کرد و آنگاه با تجویز پزشک سراغ درمان های سنگین تر رفت.

محمد رضا فلاحت متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: اغلب متخصصان پوست و مو از لایه برداری پوست يا پلینگ شیمیایی برای بر طرف کردن عوارض ناخوشایند همچون تغییر رنگ، چین و چروک و زبری استفاده می کنند.

وی در خصوص زمان و سن مناسب برای انجام پيلینگ گفت: هیچ محدوده سنی برای انجام "پلینگ" وجود ندارد و می توان در هر سنی انجام داد.

وی در ادامه گفت: بهترین فصلی که می توان پلینگ کرد پاییز و زمستان است چرا که نور آفتاب کمتر با پوست برخورد می کند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که به روی پوستشان تیرگی، "چروک های خفیف زود رس" و جوش های قدیمی وجود دارند می توانند پلینگ را انجام دهند.

وی تصریح کرد: مقدار لایه برداری بستگی به نوع و غلظت ماده موثره، "اسیدیته" و سایر مواد به کار رفته در فرمولاسیون فراورده دارد که باید متناسب با پوست انتخاب شوند.

وی به افرادی که پلینگ را انجام می دهند توصیه کرد: جهت لایه برداری  با این فراورده ها اول باید اسیدهای میوه "غلظت پایین" را استفاده کنند و سپس به تدریج غلظت آن ها را زیاد کنند.

وی در خاتمه گفت: پلینگ شیمیایی علاوه بر ترمیم و درمان نسبی چین و چروک زود رس، درمان بسیاری از بیماری ها و "عوارض پوستی" دیگر موثر و مفید است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار