مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه کشورمان که شامگاه دوشنبه 9 دی ماه با حضور تعدادی از مسئولان ایرانی و نمایندگان کشورهای خارجی در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران مراسم ختم مادر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه 9 دی ماه با حضور تعدادی از مسئولان ایرانی فعلی و سابق و نمایندگان کشورهای خارجی در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار شد.  
 
ترافیک سنگین میدان فاطمی و کمبود جا در مسجد نور

ترافیک سنگین در میدان فاطمی خبر از مراسمی باشکوه می‌داد و معلوم بود دیپلمات کهنه کار کشورمان با آن خنده های معروف میهمان زیادی خواهد داشت به طوری که مسجد نور برای برگزاری چنین مراسمی کوچک بود و مدعوین که از مسئولان کشورهای خارجی نیز بودند به سختی تردد می کردند و شاید یکی از ضعف های مراسم امشب تنگی جا بود.  
 
در این مراسم از سران قوا، فقط علی لاریجانی رئیس قوه مقننه حضور داشت. همچنین وزرای کابینه دکتر روحانی از جمله وزاری اقتصاد و امور دارایی، کشور، دادگستری، نیرو، مسکن و شهرسازی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کار و تامین اجتماعی، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور،‌ امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه، صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حسن قشقایی معاونان وزیر امور خارجه در این مراسم حضور داشتند.

افرادی که از کابینه احمدی‌نژاد برای تسلیت به ظریف آمده بودند  

منوچهر متکی،‌ حجت الاسلام میرتاج الدینی، داوود دانش جعفری و رامین مهمانپرست از جمله مهمانان کابینه احمدی نژاد در این مراسم بودند.  
 
محمد هاشمی برادر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی، فائزه و مهدی هاشمی فرزندان هاشمی رفسنجانی، شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد جواد ابطحی رئیس دفتر دولت خاتمی، آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات، کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه، منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی و محمدرضا خاتمی و محمدرضا عارف نیز برای تسلیت به وزیر امورخارجه به مسحد نور آمدند.
 
مصافحه حسین شریعتمداری با ظریف در ختم مادر

از دیگر مهمانان این مراسم که ویژه به نظر می رسید "سید حسین موسویان" عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در زمان دولت محمد خاتمی بود. موسویان در جمع خبرنگاران گفت برای دیدار مادرش به ایران آمده است. "حسین شریعتمداری" مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز در این مراسم به دیدار ظریف آمد.
 
از نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، غلامعلی حدادعادل، جواد جهانگیرزاده، سیداحمدرضا دستغیب، وحید احمدی، حسین طلا، غلامرضا زارعی، جلیل جعفری، حامد قادرمرزی برای تسلیت به وزیر آمورخارجه به مراسم ختم آمده بودند.
 
همچنین سفرای برخی کشورها از جمله سفیر آلمان، تایلند، سومالی، عراق، فلسطین، سوریه و.... در این مراسم حضور داشتند.  
 
تاج‌گل‌های لوکس از سفارت پادشاهی عربستان تا انجمن واردکنندگان دوربین عکاسی برای ظریف

از دیگر حاشیه‌های این مراسم، اهدای تاج‌گل‌های بزرگ و گران قیمتی بود که بر روی آن ها اسامی فرستندگان نوشته شده بود که در میان آن ها اسامی سفیر اسپانیا، سفارت پادشاهی عربستان در تهران، سفارت جمهوری سودان، سفیر جمهوری پاکستان در ایران، جنبش مقاومت حماس، جمهوری کنگو و.... دیده می شد.  
 
اما جالب آنجا بود که "انجمن واردکنندگان دوربین های عکاسی" نیز برای وزیر امور خارجه کشورمان دسته گل ارسال کرده بودند.  
 
واکنش منفی مهدی هاشمی به سوال خبرنگاران

از دیگر حاشیه های مراسم امشب حضور مهدی هاشمی بود که وی در پاسخ به در خواست خبرنگاران مبنی بر مصاحبه واکنش منفی نشان داد و در پرسشی در خصوص پرونده خویش نیز به خبرنگاران تلخی کرد. 
 
هم چنین وی در مراسم مشغول خواندن روزنامه بود انگار هیچ مراسمی وجود ندارد.  
 
خبرنگاران که پای ثابت مراسمات این چنینی هستند در این مراسم از سرزنش مسئولان از جمله مسئولان اجرا کننده مراسم در امان نمادند و مدام با این پرسش روبه رو می شدند که مگر مراسم ختم جای پرسش و پاسخ است که خبرنگاران نیز در پاسخ می گفتند مسئولان که به راحتی با خبرنگاران ارتباط برقرار نمی کنند بنابراین بهترین مکان برای پرسش و پاسخ این مراسمات است که همه مسئولان در آن جمع هستند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار