افزایش آمار موقوفات گواه بر اطمینان مردم به مجریان وقف

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه اطمینان مردم به مجریان و دست اندرکاران وقف افزایش یافته است، گفت: افزایش آمار موقوفات جدید در سراسر کشور، گواه بر این مدعا است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اسماعیل کوثری، ضمن بیان  این مطلب که در ادیان الهی به ویژه دین اسلام، توجه ویژه‌ای به وقف و جایگاه آن شده است ،افزود: از انجایی که برای مردم بویژه در مکتب تشیع، اعتقادات الهی و دینی بسیار حائز اهمیت است، لذا تلاش دارند، تا در دوران حیات خود برای جاودان ماندن بخشی از احوالشان را وقف کنند.

وی ادامه داد: وقف دعای خیر مردم را پشت سر واقف تا مدت‌ها در پی خواهد داشت و در همین امر ثواب اخروی بسیاری را نصیب واقفان می کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه از دیرباز تاکنون، توجه ویژه‌ای به وقف در کشور ما شده است، اظهار داشت: به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در سالهای اخیر، توجه مردم به وقف افزایش یافته و امروز شاهد رشد آمار جدید موقوفات در کشور هستیم.

کوثری با اشاره به اینکه، افزایش تمایل مردم به وقف اموالشان بازتابی از عملکرد خوب سازمان اوقاف است اضافه کرد: از جمله آثار وقف، توجه محرومان و مستضعفان جامعه و کمک‌های مالی به نیازمندان است.

وی خاطر نشان کرد: قوه مقننه و نمایندگان مردم می‌توانند با قانون گذاری مسیر وقفیات مردم را تسهیل کرده و مجریان می‌توانند در امور اجرایی مسیر را برای واقفان آسان کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، اوقات ، کوثری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار