پای مصنوعی هوشمند به کمک سکته کرده‌ها می‌آید + عکس

اغلب افراد مبتلا به سکته مغزی دچار ضعف و یا بی‌حرکتی در برخی اندام‌های حرکتی بدن می‌شوند که نیاز به فیزیوتراپی فراوان دارد اما به تازگی فناوری منحصر به فردی به کمک این دسته از افراد آمده است و می‌تواند مشکل آنها را در زمانی کوتاه برطرف کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان برای کمک به نجات یافتگان از سکته مغزی که دچار معلولیت در حرکت پا شده‌اند نوعی وسیله منحصربه فرد تولید کرده‌اند.



گفتنی است، این پای مصنوعی که به نوعی حلقه‌های مکانیکی هوشمند است به پای فرد متصل شده و نوعی حالت فیزیوتراپی سیار برای فرد ایجاد می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، فردی که دچار سکته مغزی شده با استفاده از حرکت با این دستگاه می‌تواند بازیابی عضلانی و اعصاب پای خود را بدست آورد و رفته رفته توان حرکتی خود را بازیابد.

این دستگاه که در حال حاضر نمونه‌های آزمایشی آن ساخته شده بر اساس ادعای طراحان خود در آینده می‌تواند به میلیون‌ها فرد که در اثر سکته مغزی دچار فلج در اعضای مختلف بدن شده‌اند کمک فراوانی نماید.

قیمت تقریبی این دستگاه در حدود 30 هزار پوند برآورد شده است.

از جمله ویژگی‌های منحصربه فرد این دستگاه توانایی برقراری ارتباط با مغز فرد برای گرفتن فرامین حرکتی است که به این ترتیب فرد به راحتی می‌تواند با تمرین به فرم حرکتی اصلی خود دست یابد.


انتهای پیام/

برچسب ها: پا ، مصنوعی ، فناوری ، حرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار