رييس قوه قضاييه خبرداد

تنظیم اسناد نقل و انتقال خودرو در صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است

رييس قوه قضاييه بر صلاحيت دفاتر اسنادرسمي در تنظيم اسناد نقل و انتقال خودرو تاكيد كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران، رييس قوه قضاييه در ديدار با هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران با تاكيد بر اهميت جايگاه اسناد رسمي در كشور گفت: بحث توجه به تنظيم اسناد رسمي در جامعه، به جهت جلوگيري از منازعات مردم و كاهش پرونده ها در محاكم قضايي از اهميت بالايي برخوردار است.
 
وي افزود: به هر گونه كه مصلحت را در نظر بگيريم بسيار شايسته است كه نقل و انتقال اموال و املاك و تنظيم قراردادها در دفاتر اسناد رسمي صورت پذيرد و در اين راه نظم و قانون استقرار يابد.
 
رييس قوه قضاييه با اشاره به اهميت فعاليت دفاتر اسناد رسمي به عنوان واحدي تحت نظارت دستگاه قضايي كشور تاكيد كرد: كارهاي مردم در دفاتر اسناد رسمي بايد سريع و متقن صورت پذيرد، ضمن اين كه دفاتر اسناد رسمي فضاي مناسبي براي برون سپاري بخشي از وظايف دستگاه قضايي است.
 
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به ظرفيتهاي مغفول مانده در دفاتر اسناد رسمي تاكيد داشت: اين موضوع، درست است و بايد از طريق مراجع قانوني به صلاحيت دفاتر اسناد رسمي توجه ويژه اي داشت.
 
رييس قوه قضاييه  با اشاره به تصويب قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي تاكيد كرد: تنظيم اسناد نقل و انتقال خودرو صرفا در صلاحيت دفاتر اسناد رسمي است و دستگاه ديگري حق ورود به اين حوزه را ندارد. برنامه ريزي ها بايد به سمتي باشد كه تخلفات  در دفاتر اسناد رسمي به حداقل ممكن برسد و تخلفات موجود در برخي دفاتر موجب صدمه زدن به اعتبار دفاتر اسناد رسمي نشود.
 
همچنين در ابتداي اين ديدار محمدرضا دشتي اردكاني، رييس كانون سردفتران و دفترياران، ضمن تشكر فراوان از حضرت آيت الله آملي لاريجاني و تسليت ايام آخر ماه صفر و تبريك فرارسيدن ماه ربيع الاول، با اشاره به فعاليت بيش از هفت هزار و 20 دفتر اسناد رسمي در سراسر كشور، گزارشي از روند الكترونيكي كردن خدمات و اسناد در دفاتر اسناد رسمي را ارايه كرد.
 
وي همچنين از رياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در خصوص تلاش براي سالم سازي و شفاف سازي در حوزه ثبت اسناد، تقدير كرد.
 
دشتي اردكاني با اشاره به پايلوت 40 دفتر اسناد رسمي در شهر تهران در خصوص همكاري با طرح خدمات قضايي افزود: در شش ماه نخست سال جاري قريب به 100 هزار دادخواست و شكوائيه از طريق دفاتر خدمات الكترونيك قضايي به ثبت رسيده كه منجر به كاهش 300 هزار مراجعه افراد به محاكم شده است.
 
رييس كانون سردفتران و دفترياران به حضور نيروهاي متخصص در دفاتر اسناد رسمي اشاره كرد و گفت: حدود دو هزار نفر از همكاران سردفتر و دفتريار سراسر كشور از اعضاي هيات علمي حوزه و دانشگاه ها و داراي تحصيلات عاليه هستند و با توجه به ظرفيتهاي دفاتر اسناد رسمي اميدواريم در موضوع داوري و شوراي حل اختلاف از امكانات و تجريه اين دفاتر نيز استفاده شود.
 
انتهاي پيام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار