در سال آینده ایجاد ستاد دائمی اربعین در سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در جلسه ای که با بعثه مقام معظم رهبری داشتیم تصمیم به ایجاد ستاد دائمی اربعین در سازمان حج و زیارت با 11 عضو دائمی گرفته شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اوحدی در این باره گفت: با همکاری کاروانیان راهیان نور و نیروی مقاومت بسیج از این پس سازماندهی حرکت از داخل شهرهای محل اقامت زائران و دفاتر کارگزاران حج و زیارت در شهرهای خودشان صورت می گیرد.  
 
وی در ادامه افزود: از اقدامات سازمان حج و زیارت ثبت شرکت امید زائر در همین هفته خواهیم بود که یکی از وظایف این شرکت توسعه زیر ساختهای خدمات رسانی به زائرین با اولویت در داخل کشور به اضافه عراق است.  
 
اوحدی در دیگر اقدامات که در عراق صورت گرفت اشاره و تصریح کرد: در مجموع سه حسینیه و 15 مدرسه در کربلا و نجف هماهنگی کرده بودیم که زائرین که به صورت آزاد مشرف شده بودند بخشی از آنها را ساماندهی کردیم.  
 
وی بیان داشت: به لحاظ شرایط امنیتی عراق 90 درصد زائران تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و ان ده درصد که تحت پوشش نبودند هزینه آن را سازمان حج و زیارت تقبل کرده است.  
 
اوحدی خاطر نشان کرد: تا سال بعد دو زائر سرای اقامتی در مرز شلمچه با ظرفیت 6 هزار نفر که زمین آن اختصاص داده شده است و ایجاد یک حسینیه در چزابه که تا یک سال آینده انجام و زائر سرای شلمچه تا یک سال و نیم دیگر انجام خواهد شد تا در روزهای عرفه، نیمه شعبان و عاشورا نیز در خدمت زائران باشیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، حج ، عمره ، تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار