قم/

جلوگیری از موقوفه‌خواری نیازمند مشارکت دستگاه‌های مسئول است

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:‌ یکی از مسائل جامعه موقوفه‌خواری است و باید دستگاه‌های اجرایی با ورود به این عرصه جلوی این امر را بگیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی‌مهر امروز در بازدید از نمایشگاه «همه واقف باشیم» که به همت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد با اشاره به اینکه باید از فرهنگ وقف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره برداری شود، گفت: وقف در دین مبین اسلام دارای جایگاه قابل توجهی است و ائمه اطهار نخستین واقفان بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آثار و نتایج وقف تا پایان عمر و حتی پس از آن نیز استمرار دارد، عنوان کرد: از وقف به عنوان صدقه جاریه یاد می‌شود و این عملی است که همیشه جاودانه خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: با بهره‌گیری از فرهنگ وقف می‌توانیم در راستای حل مشکلات اقتصادی جامعه گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه علما نیز همواره به مسئله وقف اهتمام داشته‌اند، گفت: یکی از مسائل جامعه موقوفه‌خواری است و باید دستگاه‌های اجرایی با ورود به این عرصه جلوی موقوفه‌خواری را گرفته و قوای سه‌گانه نیز به مسئولیت خود عمل کنند.

رضوی‌مهر با اشاره به دستاوردهایی که وقف برای جامعه امروز داشته است، اظهار کرد: در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم و معارف دینی شاهد دستاوردهای ارزنده‌ای با استفاده از وقف هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص اعزام مبلغان به سراسر کشور در مناسبت‌های تبلیغی نیز با تکیه بر فرهنگ وقف اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه اوقاف به دوران شکوفایی رسیده است، اظهار کرد: در عرصه اجرای فعالیت‌های فرهنگی در بقاع امامزادگان اقدامات بسیار زیاد و تاثیرگذاری انجام شده است.

وی احیای موقوفات حوزوی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: موقوفات حوزوی برای حفظ استقلال حوزه‌های علمیه هستند و باید اقدامات لازم در خصوص احیای این موقوفات مورد توجه قرار گیرد که البته در این زمینه گام‌های موثری نیز برداشته شده است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.