نوروز 93 در سرزمین دانایی

مدیر گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران از پخش سری جدید مستند مسابقه "سرزمین دانایی" در نوروز 93 خبر داد و گفت: این مستند مسابقه در 14 قسمت در تعطیلات نوروز 93 پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران روابط عمومی شبکه تهران، عبدالرضا عالی‌زاده مدیر گروه تفریحات و سرگرمی با بیان این مطلب گفت: تولیدفصل جدید مستند مسابقه سرزمین دانایی هفته گذشته تمام شد و در مرحله تدوین قرار گرفت. 

مدیر گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران درباره ویژگی این مستند مسابقه نیز توضیح داد: ساختار این مسابقه بسیارجذاب و نو است، دو ساختار مستند و مسابقه را با هم توامان دارد. 

نمایش شوق انگیزی از رقابت های علمی خارج از فضای  استودیو، تدوین کارآمد مسابقه و به تصویر کشیدن رقابت علمی گروه ها در ساختاری مستند، ایجاد باشگاهی از علاقه مندان و جوانان در سایت دانای 5  که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه شده است از خصوصیت این برنامه به شمار می رود.  
عالی زاده ادامه داد: نوآوری و خلاقیت همواره در طراحی آیتم ها و سناریوهای این  برنامه جریان دارد.همچنین این مستند مسابقه نمایشی از توانایی های مختلف گروه ها برای مخاطبان است که تاثیر امید آفرینی و شوق انگیز دارد. علاوه بر این، این مسابقه پیشرو است، هم از نظر ساختار ، محتوا ، ساخت و بافت برنامه که باعث می شود در فرآیند تولید هیچ هزینه ای هدر نرود. 

مدیر گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران تصریح کرد: تلویزیونی کردنِ فرآیند تفکر و نمایش زیبا ، هوشمندانه و خلاقانه از کشف و حل مسئله و ماموریت های پیش روی گروه های شرکت کننده را به تصویر می کشد. 

وی در ادامه با بیان سیاست های تولید این برنامه در شبکه تهران تاکید کرد: از نظر گاه شبکه این مسابقه با هدف امید آفرینی تولیدمی شود . بدین ترتیب هم در بین مخاطبان شبکه تهران و هم در بین اعضای باشگاه ،توانایی های جوانان کشور به تصویر کشیده می شود. تاثیر گذاری در افزایش عمومی سطح آگاهی ها،اطلاعات عمومی  و تخصصی مخاطبان ،  معرفی همه جای کشور مان به عنوان سرزمین دانایی و رقابت کنندگان به عنوان  دانایان ایرانی ، نمایش زیبای کار تیمی برای کشف و حل مسئله ،پرداختن به نوآوری و خلاقیت در همه ابعاد برنامه دیده می شود که از ویژگی های خاص این برنامه است. 

عالی زاده با بیان اینکه این مسابقه در زمان بندی برنامه سازی های مشابه رکورد داراست ، اضافه کرد: عوامل تولیدیاین مستند مسابقه در مدت زمان محدود 14 قسمت آن را تولید کرده اند و محتوای مسابقه بسیار خلاقانه است ، این برنامه نمونه زیبای یک برنامه  پژوهش محور است. برنامه های پژوهش محور در تلویزیون عمدتا ساختار گفتگومحور و جدی دارند ولی محتوای این برنامه کاملا علمی استکه به شکلی زیبایی ارائه می شود که کاملا دیدنی است ، این مسابقه موفقیت های زیادی در سطح داخلی و خارجی داشته است در جشنواره ABU تا سطح فینال رفته است و در جشنواره سال گذشته جام جم نیز دو جایزه را به خود اختصاص داده است .

مدیر گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران تصریح کرد: در تولید این برنامه یک تیم کاملا حرفه ای در همه زمینه ها مانند تولید ، تهیه و تحقیق و کارشناس هنری همکاری داشته اند. هدف هایی که در برنامه سازی تلویزیونی معمولا از نام برده می شود،  عبارتند از رویکرد ارشادی تربیتی آموزشی اطلاع رسانی ، سرگرمی ، تفریحی ، یادگیری و..  که خوشبختانه در این برنامه  همه اهداف به نوعی محقق شده است.

عالی‌زاده در پایان تاکید کرد: ما آمادگی داریم با همه دانشگاههای کشور در راس آن ها دانشگاه‌های شهر تهران، شهرداری‌های کشور بویژه مناطق 22 گانه شهر تهران و اصحاب صنایع و تولید در کشور بویژه شهر تهران برای تولید فصل های بعدی این مسابقه مشارکت و همکاری کنیم.  
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار