برنامه "ثروت آفرینان" ابتکاری جدید از رسانه ملی؛

حراج اختراعات جدید روی آنتن تلویزیون

برنامه "ثروت آفرینان"ضمن دعوت از مخترعان کشور در مقابل هیأت داوران، تمام زوایا و ابعاد پیدا و پنهان یک ایده، اختراع و طرح را برای سرمایه گذاری، یا مشارکت عموم مردم روشن می‌کند.

دکتر عبدالله عبدی تهیه کننده و کارگردان هنری برنامه "ثروت آفرینان" در گفتگو اختصاصی با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ به تشریح این برنامه پرداخت و گفت: برنامه ثروت آفرینان که کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه تهران است در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید شده و ایده اصلی آن از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ثروت از طریق تولید علم گرفته شده که قرار است از طریق فرهنگسازی ضمن تجاری سازی ایده‌ها و اختراعات از علم به تولید ثروت برسیم.
 
وی افزود: یکی از ویژگی‌های این برنامه ایجاد بزرگترین گردهمایی سرمایه گذاران کشور از طریق مخاطبان شبکه تهران است که در هر برنامه از 3 مخترع دعوت شده که در مقابل یک هیئت داوران که متشکل از 5 استاد از بخش‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی هستند مخترعان اختراعات خود را عرضه می‌کنند.
 
تهیه کننده "ثروت آفرینان" ادامه داد: داوران با سوالاتی که از مخترع می‌پرسند سعی می‌کنند تمام زوایا و ابعاد پیدا و پنهان یک ایده، اختراع و طرح را برای مردم روشن کنند و آن را به لحاظ توجیه فنی و اقتصادی تأئید یا رد کنند.
 
کارگردان هنری این برنامه تصریح کرد: مردم می‌توانند بر اساس تأیید یا رد نظرات هیئت داوران تصمیم به سرمایه گذاری یا مشارکت به صورت مادی، معنوی و حمایتی از ایده این مخترع بگیرند.
 
عبدی بیان کرد: برنامه "ثروت آفرینان" سعی داشته تا با ایجاد یک نگاه ارزشی به سرمایه گذاری بستر مناسبی را برای ایجاد الگوی مناسب برای یک مخترع ایرانی تبیین کند. که در مجموع 90 اختراع در مقابل 150 داور در معرض تحلیل و تجاری سازی برای عموم قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: شیوه انتخاب مخترعان برنامه ثروت آفرینان از طریق بانک اطلاعاتی معاونت علمی رییس جمهور، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، بنیاد علمی نخبگان، جشنواره‌های شیخ بهایی و خوارزمی، اداره ثبت اختراعات و انجمن مخترعان کشور، صورت گرفت و از این طریق 2800 اختراع وارد بانک اطلاعاتی ثروت آفرینان شد که بنا به پارامترهای احصاء شده توسط اتاق فکر تنها 90 اختراع انتخاب شده است.
 
عبدی خاطر نشان کرد: در برنامه "ثروت آفرینان" سعی شده تا با حضور بانوان در عرصه داوری و اختراعات تا حد امکان توانمندی بانوان ایرانی را در عرصه تولید علم و ثروت نمایان کنیم.
 
شایان ذکر است پیامک 10000563 و پست الکترونیک
 
Sarvat@irib.ir راههای ارتباطی با ثروت آفرینان است.
 
انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار