رئيس حزب جي اچ پي ترکيه :

ترکيه از 17 دسامبر با مسائل بسيار جدي مواجه شده است

رئيس حزب جمهوريت خلق ترکيه ( جي اچ پي ) اعلام كرد: ترکيه از 17 دسامبر (‌که شماري از کارمندان بلندپايه دولتي و افراد نزديک به دولت اردوغان به اتهام فساد مالي بازداشت شدند )‌ با مسائل بسيار جدي مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي روزنامه مليت چاپ ترکيه ، کمال "قليچدار اوغلو" ،رئيس حزب اصلي مخالف دولت اردوغان، ديروز بار ديگر به شدت از وي انتقاد کرد.

قليچدار اوغلو گفت: دولت اردوغان پس از رسوايي اخير تلاش مي کند ، موضوع را منحرف کند و با اين هدف از شبکه توطئه سخن مي گويد. 

وي با اشاره به ادعاي پرداخت رشوه به مقامات دولتي و نزديکان آنان در جعبه کفش گفت : اين موضوع قطعي است که شبکه جعبه کفش وجود داشت و اردوغان هر کاري کند ، قادر به از ميان بردن جعبه کفش نخواهد بود. 

رئيس حزب جمهوريت خلق همچنين مقامات دولت اردوغان را متهم کرد که با سخن گفتن از اقدامات ناعادلانه در روند رسيدگي به پرونده هاي متهمان به دست داشتن در طرح هاي کودتاي نظامي تلاش مي کنند ، افکار عمومي را از مسئله فساد مالي منحرف و بر مسئله فساد مالي و رشوه خواري سرپوش بگذارند. 

"قليچدار اوغلو" اظهار كرد: کساني که ادعاي مبارزه با فساد مالي را داشتند در باتلاق فساد مالي فرورفته اند. 

رئيس حزب جمهوريت خلق ترکيه ادامه داد :‌"هفته گذشته کاميوني ( در استان هاتاي ) توقيف شد که حامل سلاح و مهمات بود. يکي از وزيران ادعا کرد که اين کاميون حامل کمک براي ترکمن هاي سوريه بود ، اما ترکمن هاي سوريه اعلام کردند هيچ کمکي دريافت نکرده اند. "

قليچداراوغلو افزود : "دست هاي رجب طيب اردوغان به خون آغشته است. هر قطره خوني که در سوريه ريخته مي شود ، دولت وي مسئول  اين خونريزي است."

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار