دادستان کل کشور در نشست خبری/1

کمیته فیلترینگ در شبکه‌های اجتماعی صفحه ندارد

دادستان کل کشور اظهار داشت: اخیراً به نام دبیرخانه فیلترینگ صفحه‌ای را باز کردند و در همان صفحه گفتند که فلان سایت بسته شده یا فلان شبکه اجتماعی می‌خواهد بسته شود که این موضوع می‌تواند التهاب و دردسر ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی اژه‌ای" در پنجاه و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه که عصر امروز دوشنبه(16 دی) در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در مقاطعی از جمله هفته‌های اخیر اخبار کذب و بعضا جعلی و یا تحریف شده در بعضی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که موارد نام برده از لحاظ شرع و قانون گناه بوده و جرم به حساب می‌آیند و همچنین موجب ایجاد التهاب در جامعه می‌شوند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: موارد نام برده سبب بی اعتمادی مردم به رسانه‌ها شده و از سوی دیگر زحمت دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه بیشتر شده که این امر موجب افزایش پرونده‌ها در قوه قضاییه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه افزود: کسانی که صاحب خبرگزاری هستند باید عنایت و توجه داشته باشند که اخبار منتشر شده را با دقت رصد کنند که منبع این اخبار از کجاست تا برای خود و همچنین قوه قضاییه مشکلی پیش نیاید.

وی تصریح کرد: در بعضی از شبکه‌های اجتماعی سایتی را به عنوان یک فرد باز کرده بدون آنکه فرد مذکور مطلع داشته باشد و در این راستا اخبار و عکس‌هایی را در این صفحات منتشر کرده که موارد نام برده از دو جهت دارای اشکال است اشکال اول این است که این صفحه بدون اطلاع افراد باز شده و مشکل دیگر این است که مطالبی را به آن فرد منتقل کرده که موجب بروز مشکلاتی در جامعه می‌شود به طور مثال در دبیرخانه کانون فیلترینگ صفحه‌ای باز شده که فلان شبکه در حال بسته شدن است که این امر باعث به وجود ‌آمدن دردسر شده و من خواهش می‌کنم اصحاب رسانه به این مسائل پرداخته تا این کارها صورت نگیرد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: اخیراً به نام دبیرخانه فیلترینگ صفحه‌ای را باز کردند و در همان صفحه گفتند که فلان سایت بسته شده یا فلان شبکه اجتماعی می‌خواهد بسته شود که این موضوع می‌تواند التهاب و دردسر ایجاد کند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: دیگران نمی‌دانند که این صفحه جعلی است و ربطی به دبیرخانه ندارد و تا بخواهند آن را ثابت کنند و تکذیب کنند که اشتباه است مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند به بهانه اینکه امروز جلوی ماهواره و شبکه‌‌های اجتماعی و ... را نمی‌شود گرفت دست روی دست بگذارد و علیه این فسادها کاری انجام ندهد باید تلاش کرد و در این راستا باید از تمام زیرساخت‌ها، هزینه، وقت و نیرو نیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مردم و علما به حق از مسئولین و حکومت توقع دارند که جلوی فسادها گرفته شود که در این راستا دستگاه‌هایی که وظیفه جلوگیری از فساد را برعهده دارند وظیفه‌شان سنگین‌تر است.

وی تصریح کرد: برخی شبکه‌های اجتماعی مفسده انگیز هستند و امکان تفکیک آنها نیست، ما در قوه قضاییه وظیفه داریم که جلوی فساد را بگیریم.

دادستان کل کشور در ادامه افزود: بعضی از افراد کلاهبردار با عناوین جعلی تحت عنوان مامور دادگستری، قاضی، نیروی انتظامی و ... از مردم اخاذی می‌کنند که در این راستا مردم را به زحمت انداخته که خواهش من از افراد این است که عنایت بیشتری نسبت به این مسائل داشته باشند به طور مثال وقتی شخصی می‌گوید که کالای تو را ترخیص می‌کنم و در قبال آن این مبلغ را از تو می‌گیرم اگر کار غیرقانونی است پس خود فرد نیز شریک جرم بوده و نمی‌تواند بگوید که سر من کلاه رفته پس من از تمامی مردم خواهش می‌کنم که توجه بیشتری نسبت به مسئله ذکر شده داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شرع ، قانون ، گناه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار