رحمت امینی در نشست مطبوعاتی بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر "سوره‌ی ماه":

تضعیف تئاتر استانها موجب ضعف تئاتر کشور می‌شود

مدیر مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری گفت: تضعیف تئاتر استانها موجب ضعف تئاتر کشور و تهران می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ نشست مطبوعاتی بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه صبح امروز با حضور رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایش حوزه‌ی هنری، علی قربانی مرکز محافل و جشنواره‌ها در دفتر اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه‌ی هنری برگزار شد.
 
رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری با اشاره به فراخوان جشنواره‌ی سوره‌ی ماه عنوان کرد:  از زمانی که جشنواره‌ی سوره‌ی ماه را به دست گرفتیم هدف گذاری اصلی ما تولید محوری بوده است و بعد از تولید اولویت بعدی ما توجه به تئاتر استانی است چرا که من معتقدم اگر تئاتر استانها دچار ضعف شود به طور حتم تئاتر کشور هم ضعیف خواهد شد.
 
وی ادامه داد: حوزه هنری همیشه نگران است که تئاتر استانها تضعیف شود و هشدار هم داده‌ایم چرا که اکنون استعدادهای شهرستانی به تهران می‌آیند و ماندگار می‌شوند.
 
امینی تصریح کرد: از دیگر اولویت‌های تئاتر حوزه هنری تئاتر بومی است و حتی ما برای جشنواره فجر هم از استانهای خراسان و یزد دو کار فوق‌العاده ارسال کردیم که در بخش "جشنواره در جشنواره" پذیرفته شده است.
 
وی درخصوص حمایت‌ها حوزه‌ی هنری از نمایش‌های جشنواره‌ی سوره‌ی ماه بیان کرد: گروه‌های نمایشی می‌توانند متن‌ها را به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی سوره‌ی ماه ارسال کنند و بعد از تأیید ما با حمایت حوزه نمایش تولید می‌شود.
 
امینی جشنواره‌ی سوره‌ی ماه را دوسالانه خواند و بیان کرد: تا دو سال گذشته این سوره‌ی ماه همایش بود اما اکنون آن را جشنواره‌‌ای کردیم که قرار است دوسالانه برگزار شود.
 
وی بخش تجربه‌های جوان در جشنواره‌ی سوره‌ی ما را تنها مختص به جوانان خواند و اظهار داشت: بخش تجربه‌های جوان فقط مختص به جوان‌های زیر 25 سال است و حتی این جوان‌ها می‌توانند از استادهای راهنما نیز بهره مند گردند.
 
امینی گفت: برنامه‌ی را برای بخش نمایشنامه نویسی تدارک دیدیم به طوری که افراد مسابقه می‌تواند با اساتید شاخصی چون شهرام کرمی، محمد چرمشید، حمیدرضا نعیمی ارتباط برقرار کنند و متن‌های خود را ارتقاء دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از کارهای هنری در راستای تئاتر اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان در صبح است که با استقبال بسیار مدارس روبرو شده است.
 
علی قربانی مرکز محافل و جشنواره‌ها در ادامه‌ی نشست عنوان کرد: جشنواره‌ی سوره‌ی ماه در راستای مبنای حوزه‌ی هنری حرکت می‌کند و به دنبال هدف اصلی حوزه یعنی تولید خواهد رفت.
 
وی ادامه داد: تفاوت‌های جشنواره‌ی امسال این است که از همایش به جشنواره تبدیل شده و دارای اختتامیه است و در این اختتامیه از برگزیدگان تقدیر خواهد شد همچنین کمک هزینه‌ها را به گروه‌ها دو برابر خواهیم کرد.
 
قربانی خاطر نشان کرد: تفاوت دیگر این جشنواره آن است که امسال در بخش تجربه‌های جوان همه‌ی گروه نمایش باید زیر 25 سال باشند.
 
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار