پیش بینی پیشرفت درخشنده ایران سال 1404؛

کسب رتبه پنجم تولید "علم "در جهان

ایران پیش از سال 1404 موفق به کسب رتبه اول تولید علم در منطقه شده و پیش بینی می شود تا سال 1404 به رتبه پنجم تولید علم دست پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ ایران به رتبه پانزدهم تولید علم در جهان دست یافت
بر اساس آمار پایگاه اسنادی در سال 2013 میلادی دانشمندان و محققان ایرانی توانستند با یک پله صعود نسبت به سال 2012 میلادی در جایگاه پانزدهم تولید علم در جهان قرار گیرند.
 
به گفته‌ی این پایگاه اسنادی آمریکا، چین، انگلیس، آلمان و ژاپن به ترتیب در رتبه‌ی اول تا پنجم دنیا قرار دارند.
 
بر اساس پایگاه اسنادی اسکوپوس دانشمندان ایرانی با تولید 25881 مقاله علمی توانستند 1/6درصد از تولید علم در جهان را به خود اختصاص دهند در پایگاه ISI دانشمندان ایرانی با تولید 17421 مقاله علمی توانستند 1/4 درصد از تولید علم در جهان داشته‌اند.
 
تولید مقالات علمی دانشمندان ایرانی در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام به 14831 مقاله در سال 2013 میلادی رسیده که ایران را در رتبه اول منطقه و جلوتر از ترکیه همچنان نگه داشته است.
 
جعفر مهراد سرپرست پایگاه اسنادی علوم اسلام گفت: موتور محرکه‌ی تولید فن آوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.
 
ما 4/4 میلیون جمعیت دانشجویی داریم تمام توان ایران در کار تولید علم، ثبت اختراعات، اکتشافات و در فناوری‌های همسان با اساتید خود زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند.
 
براساس سند چشم‌ انداز توسعه 1404 ایران باید به رتبه اول منطقه برسد که با توجه به تحقق این هدف پیش‌بینی شده تا سال 1404 رتبه پنجم تولید علم در جهان را محقق شوند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: محقق ، علم ، اسناد ، دانشمند ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.