کرمانشاه/

تنها پشتوانه اقتصاد در دنیای امروز علم و پژوهش است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: آنگونه که بایداز نظر تجاری‌سازی علم وضعیت خوبی نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر سعید جلالی با بیان اینکه طی چند سال گذشته تولیدات علمی کشور از نظر کمی شاهد رشد چشمگیری بوده است، افزود: این رشد به گونه ای بوده است که در سال 2012 کشور ما از نظر تولید علم رتبه 17 جهان و رتبه نخست منطقه را بدست آورد.

جلالی هنرمند افزود: کشور ما از نظر شاخص سرعت رشد رتبه نخست جهان را در سال 2012 به خود اختصاص داد که مایه افتخار ایرانیان است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل علم به ثروت گفت: با همه پیشرفت های صورت گرفته در خصوص تولید علم متاسفانه از نظر تجاری سازی علم وضعیت خوبی نداریم.

جلالی معتقد است: همانطوری که توانستیم در زمینه تولید علم به پیشرفت هایی دست یابیم با توجه و حمایت بیشتر مسئولین خواهیم توانست در زمینه تجاری سازی علم نیز به موفقیت دست یابیم.

جلالی هنرمند با اشاره به اینکه در کشور های توسعه یافته و ثروتمند بخش اعظمی از اعتبارات به بخش تجاری سازی علم می شود، گفت: این اعتبارات در کشور ما اگر صفر نباشد، بسیار ناچیز است.

به گفته وی در کشورهای توسعه یافته و برخوردار معمولا بیش از سه درصد سهم تولید ناخالص ملی به بخش پژوهش اختصاص می یابد و این در حای است که این رقم در کشور ما در سال 92 به0.42 رسیده است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، دنیا ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.