سردار فضلي خبر داد؛

اعزام 5 ميليون نفر براي بازديد از يادمان شهدا در مناطق عملياتي

سردار فضلي گفت: در صدد هستيم كه زمينه حضور 5 ميليون زائر را براي بازديد از يادمان هاي شهدا در مناطق عملياتي براي سال آتي فراهم كنيم.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار علي فضلي در همايش مجمع ادوار بسيج دانشجويي در بوشهر با اشاره به فرمايش امام راحل مبني بر اينكه انقلاب اسلامي بر سه پايه قرآن، عترت و مردم استوار است، اظهار داشت: نقش مردم در نظام اسلامي يك نقش بي نظير است چرا كه در اين فرمايش گهربار قياس با قرآن و عترت شده است.
سردار فضلي تصريح كرد: شرايط انقلاب اسلامي را در عرصه هاي مختلف به ويژه در هنگام حوادث و فتنه هاي گوناگون در نظر بگيريد به طور قطع اگر نقش حساس و كليدي مردم وجود نداشت سرنوشت انقلاب چيز ديگري رقم مي خورد.
وي به فرمايشات مقام معظم رهبري در ششم آذر ماه سال جاري در جمع بسيجيان اشاره كرد و افزود: معظم له با نهايت دقت به توصيف بسيج و بسيجيان پرداخت و تكليف بسيج را در تمامي برهه هاي انقلاب اسلامي مشخص و تشريح كرد.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين نقش بسيجيان را در دوران دفاع مقدس و پس از آن بسيار خوب توصيف كرد و رمز ماندگاري آن دوران را عمل به قرآن و احكام الهي بر شمرد.
فضلي بيان كرد: سرنوشت انقلاب اسلامي به حضور مردم در صحنه هاي مختلف بسته است.
مسئول قرارگاه مركزي راهيان نور كشور در ادامه در ارتباط با اردوهاي راهيان نور اذعان كرد: ما در سال گذشته 16 هزار استاد دانشگاه و حوزه هاي علميه را در مناطق عملياتي شاهد بوديم كه به همراه خانوادهايشان به 36 هزار نفر مي رسند.
اين مقام مسئول افزود: در سال گذشته 350 هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگيان عازم سرزمين هاي نور شدند كه 88 درصد از اين آمار براي نخستين بار بود كه به اين اردو ها اعزام مي شدند.
سردار فضلي اضافه كرد: در سال جاري تاكنون قريب به 20 هزار نفر از خواهران دانش آموز در قالب اردوهاي راهيان نور عازم مناطق عملياتي شده اند كه اين آمار روز به روز رو به افزايش است.
وي در پايان گفت: در صدد هستيم كه زمينه حضور 5 ميليون زائر را براي بازديد از يادمان هاي شهدا در مناطق عملياتي براي سال آتي فراهم كنيم.
مسئول ناحيه بسيج دانشجويي استان بوشهر نيز گفت: رسالت اصلي بسيج تحقق آرمان هاي حضرت امام(ره) و منويات مقام معظم رهبري است كه به عنوان يك وظيفه عمومي در همه اقشار بسيج جاري و ساري است.
رضا آبشيريني رسالت اصلي بسيج دانشجويي را تربيت نيروهاي هم تراز با ارزش هاي انقلاب اسلامي خواند و خاطر نشان كرد: اكنون جمع كثيري از فارغ التحصيلان بسيجي مراكز دانشگاهي استان در بدنه مديريتي استان و حتي كشور مشغول به انجام وظيفه هستند.
آبشيريني افزود: مجمع ادوار بسيج دانشجويي متشكل از فارغ التحصيلان بسيجي و دانشجويان بسيجي موثر هستند كه شبكه اي است اجتماعي براي ايجاد فضايي مناسب كه بتوان اعضاء مختلف را پس از فارغ التحصيلي در قالب هاي گوناگون فعال نمود و در پرتو آن، آنان به طور شايسته در عرصه هاي اجتماعي نقش آفريني كنند.
وي تشكيل هيئت موسس مجمع، شناسايي بيش از 300 نفر از فارغ التحصيلان بسيجي و تشكيل جلسات هماهنگي مجمع را از اقدامات صورت گرفته اين مجمع عنوان كرد و گفت: ايجاد بانك اطلاعاتي فارغ التحصيلان بسيجي، برگزاري جلسات هم انديشي بين ناحيه بسيج دانشجويي و منتخبين مجمع ادوار و ايجاد پل ارتباطي بين مسئولان قبلي و فعلي بسيج دانشجويي دانشگاه ها از جمله اقدامات آتي ما در اين مجمع است./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار