تغییر کاربری 120 واحد صنفی مزاحم در منطقه 10 تهران

برای تامین رفاه حال شهروندان و حذف آلودگی های صوتی و بصری از ابتدای سال تا کنون 120 واحد صنفی در منطقه از وضعیت زرد (مزاحم) به وضعیت سبز (غیرمزاحم) تغییر کاربری دادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بیژن صالحی رییس ساماندهی منطقه با اعلام این خبر گفت: ما در منطقه 22هزار واحد صنفی داریم که از این تعداد 2200 واحد به دلیل شکواییه و اطلاعیه مزاحم تشخیص داده شده که به طور مستمر مورد بازبینی و کنترل قرار می گیرند تا موجب آلایندگی محیط شهری و مزاحمت شهروندان منطقه نگردند.

صالحی گفت: از مجموع 2200 واحد صنفی 1200 واحد که مشمول بند 20 ماده 55 قانون شهرداری هستند مورد بازدید و بازبینی قرار گرفتند که از این میان 70 واحد صنفی علی رغم تذکرات مکرر و عدم رعایت مفاد رای بند 20 و ایجاد مزاحمت برای ساکنین پلمپ شده اند و در حال حاضر با اخذ تعهد محضری و رعایت مفاد قانونی فک پلمپ شده اند. همچنین با پیگیری های به عمل آمده از سوی اداره ساماندهی از ابتدای سال تاکنون بیش از 120 واحد صنفی از وضعیت مزاحم به وضعیت غیر مزاحم تغییر کاربری داده شده اند.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال تا کنون 60 طرح ضربتی ساماندهی اصناف سطح منطقه در محورهای آلوده با همکاری رابطین شرکت ساماندهی صنایع مشاغل و نواحی سه گانه در خیابان های قصرالدشت، کمیل، سبحانی، رودکی، آذربایجان، سه راه آذری، شهید زمانی، حسام الدین، کارون، جیحون، انتهای مالک اشتر و ... اجرا گردید.

صالحی گفت: با همکاری سازمان آتش نشانی از ابتدای سال تاکنون به 140 واحد تجاری غیر ایمن اخطار ایمنی جهت حفظ سلامت شهروندان و واحدهای صنفی مربوطه صادر و پیگیری ها لازم از سوی اداره ساماندهی منطقه صورت گرفته است.

به گفته وی این منطقه دارای 57 کیوسک است که شامل 55 کیوسک مطبوعاتی و 2 دستگاه کیوسک عرضه گل می باشد و از ابتدای سال جاری به منظور نظارت و کنترل (شست و شو، رنگ آمیزی، حذف زوائد، رفع سد معبر، پرداخت اجاره بها و ...) اقدامات لازم صورت گرفته است.

صالحی گفت از دیگر اقدامات این واحد به منظور جلب مشارکت شهروندان می توان به برپایی ایستگاه های آموزش شهروندی با موضوع ساماندهی مشاغل، آموزش چهره به چهره اصناف توسط کارشناسان، توزیع بسته، بروشور و کتاب های آموزشی، برگزاری دوره و کلاس های آموزشی در خانه های سلامت منطقه، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به شهروندان اشاره کرد.

رییس ساماندهی منطقه در پایان از اجرای طرح های جدید این اداره خبر داد و گفت: همچنین با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فصل جدید، طرح استقبال از بهار را با برنامه ای ویژه در دستور کار داریم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تغییر ، کاربری ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار