محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

اعضای کمیسیون اصل نود خواهان تعیین تکلیف پرونده‌های مرجوعی سازمان بازرسی

نائب رئیس کمیسیون اصل نود گفت: اعضای کمیسیون اصل نود خواهان تعیین تکلیف سریع‌تر پرونده‌هایی که از سوی کمیسیون به سازمان بازرسی ارجاع می‌شود، هستند.

"داوود محمدی" نماینده مردم قزوین و آبیک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه‌ امروز کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون اصل 90 با حضور "ناصر سراج" رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان وی برگزار شد و در این جلسه آنها در مورد ضرورت تعامل کمیسیون با سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در افزایش نظارت بحث و بررسی شد.
 
وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور یکی از نهادهایی است که بیشترین تعامل را با مجلس و کمیسیون اصل 90 دارد، لذا عملکرد این سازمان می‌تواند در تهیه و تنظیم گزارشات کمیسیون نقش مهم و سازنده داشته باشد.
 
محمدی تصریح کرد: در این جلسه از سوی اعضای کمیسیون اصل 90 پیشنهادات و تقاضاهایی برای بررسی ریشه‌ها و عوامل مختلف وقوع  تخلفات به سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد.
 
نائب رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل نود خواهان تعیین تکلیف سریع‌تر پرونده‌هایی که از سوی کمیسیون به سازمان بازرسی ارجاع می‌شود، شدند و در نهایت نیز  "سراج" رئیس سازمان بازرسی کل کشور وظیفه ذاتی سازمان بازرسی را نظارت در امور جاری و اجرای قوانین ذکر کرد و از برگزاری این جلسات مشترک استقبال کرد.
 
نماینده مردم قزوین ادامه داد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور براساس درخواست نمایندگان بر بررسی سریع پرونده‌های ارجاعی تاکید کرد و عنوان کرد در اسرع وقت این پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، همچنین بر موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، برگرداندن معوقات بانکی و توجه به مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور تاکید کرد و قرار شد این موضوعات به صورت مشترک بین کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی مورد رسیدگی قرار بگیرد.
 
این عضو کمیسیون اصل 90 در پایان با اشاره به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر توافق صورت گرفته با قوه قضاییه برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها خاطرنشان کرد: طی توافق صورت گرفته با قوه قضائیه قرار شده به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌هایی که از سوی سازمان بازرسی به دادسراها و دادگاه‌ها ارجاع می‌شود، این پرونده‌ها با اولویت و خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار