مشهد/

گزارش طرح بین المللی ترسیب کربن در استان مورد بررسی قرار گرفت

با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی طرح بین المللی ترسیب کربن استان در شهرستان های بجستان، بردسکن و سرخس مورد بررسی قرار گرفت.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رضا جمشیدی در هجدهمین جلسه ی کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان با اشاره به شرایط کنونی اقلیمی جهان و لزوم برنامه ریزی جهت کاهش میزان کربن موجود در محیط زیست، گفت: در همین راستا برنامه ترسیب کربن با همکاری سازمان ملل و با هدف توانمندسازی مردم برای مدیریت منابع زیستی در دشت قاسم آباد شهرستان بجستان و 11 روستا به مساحت 203 هزار هکتار به صورت پایلوت مورد اجرا قرار گرفت.

وی افزود: پدیده بیابان زایی بعد از تغییر اقلیم و کمبود آب شیرین سومین معضل زیست محیطی جهان می باشد که برنامه ی ترسیب کربن یکی از اقدامات جهت کنترل این پدیده به شمار می رود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی به قرار گرفتن استان در اقلیم آب هوایی خشک و بیابانی اشاره و خاطرنشان کرد: پس از طی شدن مرحله ی آزمایشی طرح ترسیب کربن با تسری این پروژه به سایر شهرستان ها زمینه ی احیای مراتع و استفاده از ظرفیت مناطق بیابانی فراهم خواهد شد.

جمشیدی گفت: سالانه و تا پایان برنامه پنجم توسعه300 میلیون تومان اعتبار از محل بودجه های استانی جهت اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه ی جلسه از سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اداره کل گمرکات استان خواست تا با برگزاری جلسات کارشناسی به منظور تعیین تعرفه واردات نخ ابریشم به استان اقدام و جهت تصویب نهایی به کارگروه ارائه نمایند.

جمشیدی همچنین در این جلسه به بررسی عملکرد کمیته های اصل 44، شهرک و خوشه های صنعتی استان، آب کشاورزی و منابع طبیعی از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: هدف از تشکیل این کمیته ها اجرایی شدن برنامه های ذیل کمیسیون اقتصادی استان و تصمیم گیری درخصوص موضوعات مهم اقتصادی مربوطه می باشد.

گفتنی ست مقرر گردید عملکرد سایر کمیته های ساماندهی مبادی مرزی، صنعت، معدن و تجارت و امور بانکی در جلسه ی آینده ی کارگروه بررسی شود./ش

برچسب ها: طرح ، ترسیب ، خرسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.