یک کارشناس ادبی:

برگزیدگان سال‌های قبل داوران جشنواره شعر فجر شوند

سارا جلوداریان،‌کارشناس ادبی کشورمان گفت:‌ برگزیدگان سال‌های قبل جشنواره شعر فجر به عنوان داوران مقدماتی جشنواره امسال انتخاب شدند.

"سارا جلوداریان"،‌ کارشناس ادبی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره شعر فجر به عنوان یکی از بزرگترین و پرآوازه‌ترین جشنواره‌ها ادبی و سابقه میانه‌ای که دارد به لحاظ خاصیت  تاثیر گذاری جشنواره‌ها تاثیر خود را در جریان شغری کشور دارد
 
 وی افزود: گذشت یک دهه از زمان برگزاری جشنواره شعر فجر میزان تاثیر این جشنواره را بر جریان شعری کشور مشخص می‌کند و به هر حال نتیجه‌ای که از جشنواره شعر فجر  به دست می آید در جریان شعری کشور بی تاثیر نیست.

 این کارشناس ادبی ادامه داد: اضافه کردن بخش‌های دیگر مانند ادبیات انقلاب و ترانه بر جشنواره شعر فجر بر کمیت و کیفیت آثار ارسالی به این  جشنواره اثر می‌گذارد.
 
 جلوداریان با اشاره به اینکه بررسی جشنواره شعر فجر پس از گذشت یک دهه از برگزاری  آن امکان پذیر است عنوان کرد: از نظر تیم داوری و مالی نگاه مثبت  و برجسته‌ای بر جشنواره شعر فجر هست که می توان آن را بر شمرد.
 
وی با اشاره به ورود تمام سلایق ادبی بر جشنواره شعر فجر تصریح کرد: تمام سلایق ادبی را در جشنواره شعر فجر در خصوص دو داوری  آن وارد کنند "عبدالجبار کاکایی" در زمینه ترانه بیشتر  شناخته شده‌اند و دارای سابقه برگزاری جشنواره‌های  متعدد از جمله ایران ما را دارند که بر خوبی آنها را برگزار کردند.
 
 این کارشناس ادبی با شااره به طرح همه جانبه‌نگری در ایده‌های عبدالجبار کاکایی بیان کرد: طرح همه جانبه‌نگری و دیده گاه وسیعی که ر کاکایی در برگزاری جشنواره‌ها داشتند همچنین دیدگاه وی پیرامون لزوم همه پرسی از شاعران شاید بتواند دیدگاه برگزارکنندگان جشنواره شعر فجر را تا اندازه‌ای تغییر دهد.
 
 جلوداریان خاطر نشان کرد: میزان موفقیت جشنواره شعر فجر نسبت به گذشته بر محور های تعیین شده پیرامون برگزاری جشنواره شعر فجر  توسط وی بستگی  دارد که اگر دیدگاه‌های وی به معنای واقعی کلمه  در برگزاری جشنواره لحاظ شود روند خوبشان را به صورت بهتری سپری خواهند کرد.
 
 وی با اشاره به بسیار کم از خانم‌ها در برگزاری جشنواره شعر فجر بیان کرد: به استفاده از  افراد تکراری و سلایق تکراری به عنوان داور خانم در جشنواره  شعر فجر بسنده می‌شود در حالیکه تعغداد ازدیاری خانم و شاعر جوان داریم.
 
 جلوداریان ادامه داد: استفاده از  برگزیدگان  سال‌های گذشته جشنواره شعر فجر به عنوان داوران مقدماتی اشکالی ندارد کاش در این زمینه تجدید نظر شود به عنوان شاعر جوان و افراد موثر در ادبیات جوان از آنها در داوری‌ها استفاده کنند.
 
 این کارشناس ادبی با اشاره به داوران جشنواره شعر فجر تصریح کرد: داوران جشنواره شعر فجر امسال تقریبا همان داوران سال های قبل جشنواره هستند فقط تعدادی از داوران سال‌های  قبل در جشنواره شعر فجر امسال حضور ندارند و امیدواری ما در زمینه داوری جشنواره شعر فجر امسال همان امیدواری سال‌های قبل است.
 
 وی افزود: در صورتیکه دبیر جشنواره شعر فجر با نقطه نظرات مثبت واعمال نظر خود داوری‌های جشنواره امسال چرخشی را در اوری جشنواره ایجاد کند می توان به داوری‌های جشنواره شعر فجر امسال امیدوار بود.

انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار