عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

سبد کالایی حاوی "برنج ایرانی" به نفع مصرف‌کننده و کشاورز است

زمانیان گفت: اگر سبد کالایی حاوی برنج داخلی باشد هم کشاورز منتفع می‌شود هم ساختار اقتصادی تقویت می‌شود هم اقشار هدف کالای با کیفیت دریافت می‌کنند.

سعید زمانیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: اینکه سبد کالا اهدایی دولت شامل برنج ایرانی است یا خارجی هنوز چیزی قطعی نیست اما آنچه مسلم است توجه به تولیدات داخلی امری اجتناب‌ناپذیر است و باعث تقویت زیرساخت‌ها و رونق کشاورزی می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر این سبد کالا حاوی برنج ایرانی باشد از یک طرف کشاورزان منتفع می‌شوند از طرف دیگر ساختارهای اقتصادی تقویت می‌شود و از طرف دیگر اقشار هدف سبد کالایی از کالای با کیفیت دریافت می‌کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اضافه کرد: البته باید این نکته رو هم در نظر گرفت که آیا امکان تامین تمام برنج مورد نیاز در این 2 مرحله در داخل وجود دارد یا خیر؟ چون به طور طبیعی این امکان وجود ندارد که در یک مرحله به افراد برنج ایرانی و در مرحله دیگر برنج خارجی اهدا شود.

نماینده مردم شهرکرد در ادامه بیان کرد: مجلس حتما این نکته را پی‌گیری خواهد کرد که آیا دولت توان آن را دارد که در دو مرحله برنج ایرانی تهیه کند اگر این امکان وجود داشته باشد اولویت حتما با برنج داخلی خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت به نظر می‌رسد برنج داخلی به عنوان منابع و محصولات استراتژیک استفاده شود یعنی این محصول از کشاورز خریداری و در انبارها نگه‌داری می‌شود.

این امر از طرفی به تقویت کشاورزی کمک می‌کند و از طرف دیگر کیفیت را ارتقا می‌دهد. و برنج خارجی به عنوان سبد کالایی به مردم اهدا شود.

سعید زمانیان درادامه عنوان کرد: از آنجا که سبد کالایی نوعی کمک به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر است دولت باید اهتمام داشته باشد تا بهترین محصولات را در آن بگنجاند کالاهاییکه در شان و مقام مردم ایران اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصای ، سبد ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.