برای سومین بار متوالی؛

توره بازیکن سال افریقا شد/رکورد اتوئو شکسته می شود

یایا توره بازیکن ساحل عاجی منچستر سیتی سومین سال متوالی جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا را از ان خود کرد و به رکورد سامی اتوئو نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، یحیی توره بازیکن خط میانی منچسترسیتی بازیکن برتر قاره آفریقا در سال 2013 شناخته شد و برای سومین دوره متوالی این عنوان از ان خود کرد، 

این ستاره ساحل عاجی در مراسمی در نیجریه جایزه اش را دریافتکردو با پیشه گرفتن بر جان اوبی میکل و دیدیه دروگبا که به ترتیب دوم و سوم شدند این عنوان دست یافت.

توره سومین بازیکن قاره آفریقاست که برای سه دوره متوالی این عنوان را از ان خود کرده و پیش از این ساموئل اتوئو نیز در سالهای 2003 تا 2005 مرد سال آفریقا لقب گرفت.

رای گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال آفریقا از میان سرمربیان تیم های ملی و مدیران فنی در آفریقا به عمل می آید و در حال حاضر سامی اتوئو با 4 بار فتح این جایزه، پرافتخارترین مرد قاره سیاه است.

یایاتوره 30 ساله در این فصل 13 گل برای سیتی به ثمر رسانده که سه گل بیشتر از بهترین آمار گلزنی اش در طول یک فصل است و زیرنظر مانوئل پیگرینی برای سیتی خوش می درخشد. او تنها بازیکن آفریقایی ای است که نامش در لیست 23 بازیکن برترفیفا برای کسب توپ طلا دیده می شود.

تیم منتخب قاره آفریقا در سال 2013 را انیئاما، فاثی، بناتیا، کنستانت، میکل، ابوتریکه، یایا توه، پیترویپا، آئوبامیانگ، امنیکه، ژیان تشکیل می دهند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار