اصفهان/

برگزاری دوازدهمین دوره مسابقه ریاضی تورنمنت شهرها در اصفهان

دوازدهمین دوره مسابقه تیمی ریاضی با نام «تورنمنت شهرها» بهمن و اسفند امسال توسط خانه ریاضیات اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مسوول اجرایی مسابقه ریاضی تورنمنت شهرها گفت: این مسابقه در دو مرحله در بهمن و اسفند امسال بین دانش آموزان سال های اول، دوم و سوم دبیرستان (متوسطه دوم) در شهر اصفهان برگزار می شود.

رامین جوادیˈ افزود: مرحله اول این مسابقه در نواحی مختلف آموزش و پرورش با همکاری خانه ریاضیات و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان روز جمعه 11 بهمن ومرحله دوم همزمان با سایر شهرهای جهان در هفته آخر اسفند ماه برگزار خواهد شد.
وی مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه در اصفهان را جذب و شناسایی دانش آموزان مستعد ریاضی، ترویج فرهنگ حل مساله ریاضی و کار گروهی، شرکت دانش اموزان در مجامع بین المللی و گسترش روابط علمی و فرهنگی ایران با سایر کشورها عنوان کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: سال گذشته در یازدهمین دوره مسابقه تورنمنت شهرها 637 تیم از شهر اصفهان شرکت کردند که 338 تیم از دختران و 299 تیم از پسران بودند.
وی تصریح کرد: 41 تیم از شهر اصفهان در مرحله دوم مسابقه تورنمنت شهرها در سال 91 برگزیده شدند.
وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه لازم است به صورت تیم های سه نفره از طریق سایت خانه ریاضیات به نشانی www.mathhouse.org ثبت نام کنند.
جوادی آخرین فرصت ثبت نام در این مسابقات را جمعه 27 دی ماه جاری اعلام کرد و گفت: این مسابقه در خانه ریاضیات شهرهای کرمان، یزد، تبریز، بروجن، خمین، نیشابور و شهرکرد نیز برگزار می شود.
مسابقه ریاضی بین­المللی تورنمنت شهرها، حل مساله ریاضی است که تمام شهرهای جهان می­توانند در آن شرکت کنند و دفتر اصلی آن در مسکو قرار دارد.خانه ریاضیات اصفهان در سال 1381 به تورنمنت شهرها پیوست.
اولین تورنمنت شهری در سال 1979 در شهرهای مسکو، لنینگراد و ریکا برگزار شد و امروزه دانش­آموزان بیش از 100 شهر دنیا در آن شرکت می کنند/ش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.