گیاهی رنگی که چشمانتان را تقویت می کند

حنا به شکل دم کرده خاصیت دارویی دارد رنگی کردن کف پا بینایی را تقویت می کند.

مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حناگیاهی از رده دو لپه ای ها و حناگلبرگان است که به صورت درختچه ای رویش و برداشت می شود و در نواحی گرم و خشک رویش بیشرتی دارد، جالب است بدانیم که درانگلیسی نیز حنا را، حنا می نامند.

وی در باره طبع حنا گفت: طبع حنا مایل به سردی است، از آن به عنوان معتدل نیز یاد می شود ولی به سمت سردی گرایش و سرد وخشک است و بر خلاف تصور همه که بیشتر مصرف آن را مالشی و موضعی و در قالب رنگ می شناسد ولی قابلیت خوراکی بسیار مفید و بی نظیری دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

کارشناسان گیاهان دارویی به درمان ناراحتی های گوارشی که ناشی از گرما است اشاره کرد و افزود: کسانی که سوء مزاج گرم دارند که در این حالت غذا در داخل معده می سوزد و سوء هاضمه ایجاد می کند با مصرف حنا برطرف می شود.

خادم الحسینی در خصوص درمان نارحتی های گوارشی با حنا گفت: به نسبت مساوری پودر حنا با پودر هلیله زرد و پودر هلیله سیاه مخلوط و در یک کپسول ریخته و روزی 1 عدد مصرف شود.

وی با بیان این که در احادیث زیادی برای مفید بودن حنا آمده است اظهار داشت: برای افزایش بینایی چشم موثر است و دراین حالت کف پا را حنا می گذارند که اعصاب چشم را تحریک و تقویت می کند و در منابع و تحقیقات معتبر نیز آمده است.

وی تصریح کرد: برای آماده کردن حنا به صورت مصرف موضعی، حنا را با مقداری آب مخلوط می کنند وبرای بینایی و کاهش حرارت بدن که ناشی از گرما است کف پا و برای درمان سردردهای مزمن ناشی از گرما سر را حنا می گذارند.

کارشناسان گیاهان دارویی درپایان گفت: خانم های باردار نباید به هیچ عنوان حنا را به شکل خوراکی مصرف کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حنا ، گرما ، طبع ، سرد ، کف ، پا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار