آغاز دور تازه دیپلماسی فعال منطقه ای:

ظریف عازم بیروت شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز دور تازه دیپلماسی فعال منطقه ای به منظور دیدار و گفتگو با مقامات لبنانی دقایقی پیش در راس هیاتی عازم بیروت شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف در این سفر منطقه ای ابتدا وارد بیروت پایتخت لبنان می شود و پس از دیدار با مقامات این کشور عازم کشورهای عراق، اردن و سوریه می شود.

گفت وگو درباره روابط دوجانبه و اجرای توافقنامه های امضا شده بین طرفین، همکاری های منطقه ای و بین المللی، مبارزه با تروریسم، بحران سوریه و اجلاس بین المللی ژنو 2 از محورهای مذاکرات رییس دستگاه دیپلماسی ایران با مقامات ارشد لبنانی خواهد بود.

پیگیری حادثه تروریستی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان که منجر به شهادت حجت الاسلام انصاری رایزن فرهنگی کشور در این کشورشد از دیگر برنامه های وزیر امور خارجه در لبنان خواهد بود.

ماجد الماجد سرکرده گروه تروریستی عزام که این عملیات تروریستی را انجام داده بود،چندی پیش دستگیر و کمی بعد به طرز کاملا مشکوکی درگذشت.

رییس جمهوری در سفر مهر ماه خود به سازمان ملل متحد، طرح جهان عاری از خشونت را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارایه کرد که این طرح با رای قاطع اعضا به تصویب رسید. پیگیری اجرایی شدن این طرح در منطقه پیرامونی کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است و سفر محمد جواد ظریف به لبنان از این جهت بسیار حائز اهمیت تلقی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار