انجام ششمين عمل پيوند کبد با موفقيت در دانشگاه علوم پزشکي مشهد

به همت متخصصان دانشگاه علوم پزشکي مشهد، ششمين عمل پيوند کبد در مرکز دياليز و پيوند اعضاء منتصريه از مراکز زير پوشش اين دانشگاه با موفقيت انجام شد .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ اين عمل به همت متخصص جراحي و فلوشيب پيوند اعضا، فلوشيب پيوند کبد و عضو هيئت علمي دانشگاه و متخصص بيهوشي پيوند اعضاء بر روي يک خانم 36 ساله که به دليل ابتلا به سيروز کبدي دچار نارسايي کبدي شده بود با موفقيت انجام شد .

براساس این گزارش، کبد اهدايي اين عمل نيز از خانم 39 ساله که به علت سانحه دچار مرگ مغزي شده بود دريافت و پس از بررسي هاي آزمايشگاهي و پاتولوژي به اين بيمار با موفقيت پيوند زده شد.

دکتر محسن علي اکبريان فلوشيب پيوند کبد و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با تشريح ششمين عمل انجام شده، حال عمومي بيمار را رضايت بخش و مطلوب اعلام کرد و اظهار داشت:‌ اين بيمار در حال حاضر در بخش مراقبتهاي ويژه مرکز منتصريه دوران نقاهت را طي مي کند .

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه علوم پزشکي مشهد سومين مرکز فعال کشور پس از شيراز و تهران در زمينه پيوند کبد به شمار مي رود، خاطر نشان کرد: ‌تا پيش از اين بيماران شرق کشور براي پيوند کبد بايد به شيراز منتقل مي شدند که با تجهيز علمي و پزشکي دانشگاه مشهد، اين امکان دراين مرکز فراهم شده است.

‌فلوشيب پيوند کبد و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بيان اينکه اهداء عضو بزرگترين فداکاري و ايثاري است که صورت مي گيرد بر ترويج فرهنگ اهداء عضو تاکيد کرد و گفت :‌بيماري که دچار مرگ مغزي شده است به هيچ عنوان ديگر به زندگي باز نخواهد گشت اما با اهداء عضو مي توان جان چند نفر را از مرگ حتمي نجات داد .

گفتني است: در انجام عمل پيوند کبد گروههاي مختلفي از جمله جراحي، بيهوشي، گوارش، راديولوژي، پاتولوژي، قلب و عروق، ريه، دندان پزشکي و زنان با هم مشارکت داشته و بيمار را قبل و بعد از عمل مورد بررسي و کنترل قرار مي دهند.


انتهای پیام/
برچسب ها: پیوند ، کبد ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار