وزیر بهداشت عنوان کرد

قطع وابستگی ۲۵ درصد "داروهای وارداتی" تا پایان دولت یازدهم

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه باید تا پایان دولت یازدهم ۲۵ درصد وابستگی کشور را به داروهای وارداتی قطع کنیم، گفت: در این مدت هم باید زمینه تولید واکسن‌های مورد نیازمان را در کشور فراهم و واردات را قطع کنیم.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۲۳ دی در جشنواره علوم پزشکی رازی گفت: در بحث پژوهش در علوم مختلف از جمله پزشکی علی رغم موفقیت‌های چشم گیر هنوز در ابتدای راه هستیم چرا که پژوهش در کشور ما نهادینه نشده است. 

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته رشد خوبی در تحقیقات داشته‌ایم، افزود: باید به سمت کیفی شدن حرکت کنیم در واقع انتظار این است که سرعت این رشد در دو سال آینده مشابه وضعیت کنونی نباشد و با حمایت‌های دولت تدبیر و امید شاهد رشدی بسیار چشم گیر در حوزه پژوهش باشیم. 

وی ادامه داد: آنچه باید بپذیریم این است که امروز تنها محققان در زمینه تحقیقات به چاپ مقاله بسنده نکنند و اهداف مهمتری را پیش رو داشته باشند. 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما نیازمند انجام تحقیقات مولد و نافع هستیم، عنوان کرد: چرا که از یک سو باید این تحقیقات تکیه بر دانش داشته باشند و از سوی دیگر معطوف به عمل باشند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی محصول یعنی دارو،تجهیزات پزشکی و روش‌های درمانی است، تصریح کرد: باید هر ساله بر محتوای جشنواره‌های بزرگی چون رازی دقت کنیم تا ببینم محققان و برگزیدگان این جشنواره هر سال چه سهمی در پیشبرد علوم پزشکی دارند. 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: در شرایط کنونی آسیب‌های جدی در حوزه اخلاق دیده‌ایم که در همه رشته‌ها از جمله علوم پزشکی نیازمند به رعایت اخلاق و حقوق در تمام امور هستیم. 

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: ما طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در دولت یازدهم باید وابستگیمان را به واردات ۲۵ درصد دارو‌ها قطع کنیم و در زمینه واکسن نیز با دستیابی به فناوری تولید واکسن‌های مورد نیاز آن‌ها را تولید و واردات واکسن را قطع کنیم که این امر با همت محققان و پژوهشگران امکان پذیر است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار