"بیماری خطرناک پوستی" که در زمستان به سراغتان می آید

فصل زمستان به دلیل تغییرات آب و هوا سبب مشکلات پوستی در برخی افراد می شود که لازم است مراقبت های لازم در خصوص پیشگیری و درمان آنها اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران سرخی پوست افراد به ویژه در فصل زمستان را تنها ناشی از سرمای هوا و "خشکی پوست" نمی دانند.

گفتنی است به طور طبیعی در فصل زمستان پوست های حساس دچار سرخی به خاطر خشک شدن لایه محافظ پوست می شوند اما این سرخی می تواند به دلایل دیگری همانند بیماری لوپوس، حساسیت به مواد آرایش، "آکنه های پوستی"، قارچ پوستی، "استرس های روحی" و "عوامل ژنتیکی" رخ دهد.

بررسی ها نشان می دهند، عدم درمان به موقع سرخی پوست می تواند سبب مزمن شدن این عارضه در افراد و مقاومت نسبت به درمان شود.

پزشکان به ویژه قارچ های پوستی را از جمله مهمترین علل بروز سرخی پوست به ویژه در نواحی اطراف بینی و گونه ها می دانند که نیازمند درمان فوری و مستمر است.

پزشکان توصیه می کنند با توجه به اینکه فصل سرما سبب بروز مشکلاتی در پوست می شود افراد در این هنگام از سال یک چک آب پوستی نزد متخصص پوست و مو انجام دهند.

پزشکان توصیه می کنند چنانچه افراد پوست خود را چرب و مرطوب نگه دارند و همینطور در مقابل هوای سرد قرار نگيرند اما باز هم دچار سرخی در پوست خود شدند حتما به پزشک مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۳:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
روی دستم اول حالت شوره مانند میزد بعد دوهفته حالت حلقوی مانند رو پوست دستم ظاهر شد ک دورشم قرمز و وسط احساس میکنم خوب شده ولی بعد فهمیدم قارچ پوستی از کرم ضد قارچ وباسرک میشورم خوب میش وبعدشم با صابون ولی باز خوب نشد هنوز حدود ۲ ماهی میش ک دچار همچین مشکلیم اگ چاره داره بگید خاهشا
آخرین اخبار