توپ طلای افتخاری فیفا امشب در دستان "پله"

"پله"، اسطوره فوتبال جهان، در گفت‌وگویی مطبوعاتی فاش کرد که به خاطر یک عمر فعالیت ورزشی‌اش توپ طلای افتخاری را از سوی فیفا دریافت خواهد کرد. فیفا در سال ۲۰۰۰ پله را به عنوان فوتبالیست قرن برگزید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از دویچه‌وله؛ دوشنبه شب (۱۳ ژانویه / ۲۳ دی) مراسم اهدای توپ طلای ۲۰۱۳ به بهترین فوتبالیست جهان برگزار می‌شود. لیونل مسی (اف ث بارسلونا)، کریستیانو رونالدو (رئال مادرید) و فرانک ریبری (بایرن مونیخ) نامزد دریافت این جایزه هستند.
البته این سه فوتبالیست ظاهرا تنها کسانی نخواهند بود که برای دریافت جایزه در صحنه حضور خواهند داشت.

"پله"، ستاره بزرگ فوتبال جهان که در سال ۲۰۰۰ از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، به عنوان فوتبالیست قرن انتخاب شده بود، در گفت‌وگویی با نشریه "Folha de Sao Paulo" فاش ساخت که قرار است فیفا یک توپ طلای افتخاری را به پاس یک عمر فعالیت ورزشی به او اعطا شود.

این نخستین بار است که بازیکنی که دیگر در میدان فوتبال حضور ندارد و فعالیت حرفه‌ای‌اش خاتمه یافته، این جایزه را کسب می‌کند. به نوشته نشریه یاد شده مشاوران ورزشی پله از اینکه وی این خبر را اعلام کرده، ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

"پله" که تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که تا کنون سه بار قهرمان جهان شده، در مصاحبه خود همچنین گفت: "من سه بار به همراه تیم ملی برزیل به قهرمانی جهان دست یافتم، ولی در دوره‌ی من جایزه توپ طلا وجود نداشت، اما حال من این جایزه را دریافت می‌کنم."
برچسب ها: پله ، توپ طلا ، فیفا ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار