نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع و جابجایی نهادهای دولتی در شهرهای اقماری و مناطق اطراف تهران، یکی از راهکارهای مقابله با آلودگی شدید هوا است.

ˈحمیدرضا مشهدی عباسیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به مباحث این روزهای انتقال پایتخت اظهارکرد: هر زمان در کلان شهر تهران آلودگی هوا شدید می شود، مسؤولان به فکر چاره می افتند که روند صحیحی نیست.

وی با اشاره به نظر برخی در باب انتقال پایتخت، گفت: این روزها آلودگی هوا در شهرهای بزرگی همچون اصفهان هم مطرح است و اگر فقط به فکر جابجایی شهرهای آلوده باشیم، امکانپذیر نیست.

مشهدی عباسی افزود: هم اینک اساسی ترین مساله ساماندهی وزارتخانه های پایتخت و متمرکز کردن ساختمان ها و ابنیه متعدد آنهاست تا از تردد بیش از حد خودرو و افراد به منظور انجام امور اداری کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: استقرار وزارتخانه ها در قسمت های جنوبی، غربی، شرقی و یا حتی شهرهای اقماری اطراف تهران می تواند راهکار دیگری در این زمینه باشد.

نماینده دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارگروه هایی نظیر ساماندهی تهران، ترافیک و آلودگی هوا طی سنوات گذشته مصوبات زیادی داشتند، اما کمتر اجرایی شدند و به نتایج مطلوبی نرسیدند.

وی بیان کرد: به نظر می رسد در کوتاه مدت با انتقال برخی مراکز دولتی پایتخت به سایر شهرها و مناطق اقماری اطراف تهران، بتوان از بار مشکلات آلودگی هوا کاست.

مشهدی عباسی با شلوغ توصیف کردن شهر جدید پرند، انتقال پایتخت اداری به آنجا را نیز به صلاح ندانست و گفت: هم اینک در مناطقی همچون رباط کریم نیز آلودگی هوا سبب تعطیلی مدارس در برخی ایام هفته می شود که بعید نیست به سایر شهرهای اطراف نیز سرایت کند./س


برچسب ها: نهاد ، دولتی ، اقماری ، تهران ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.