در گفتگو با محقق برگزيده جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي عنوان شد

اختراع ست محافظ عصب دنداني در "جراحي فك و صورت"

محقق برگزيده جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي موفق به ساخت ست وسايل محافظ عصب دنداني تحتاني در جراحي فك و صورت شد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دكتر علی حسني گفت: با توجه به پيشرفت علم ايمپلنتولوژي، توجه و نياز به درمان موارد پيشرفته افزايش يافته است، از جمله اين موارد درمان بيماران داراي نواحي خلفي به شدت تحليل يافته فك پايين است.

دكتر حسني كه دانشيار دانشگاه آزاد اسلامي است، در ادامه بيان كرد: علی رغم كارايي اين روش، يكي از دلايلي كه اين درمان عموميت نيافته است، نگراني جراح از آسیب به عصب است، بايد گفت: كاربرد اصلي اين وسيله ابداعي، محافظت از عصب در زمان استئوتومي و برداشت استخوان از باكال كورتكس كانال، خروج و محافظت از عصب در خارج از كانال مي باشد.

وي افزود: ست محافظت از عصب باعث جلوگيري از آسيب عصب در زمان اين جراحي مي شود و سرعت و اطمينان جراح را حين جراحي افزايش مي دهد.

اين محقق برگزيده در ادامه افزود: روشي كه بدون كاربرد ست محافظ عصب براي برداشت استخوان در جراحي جابجايي عصب كاربرد داشته استئوتومي به صورت بلاك از كانال بوده است.

دكتر حسني در تشريح چگونگي كاربرد اين ست محافظ عصب دنداني گفت: در باكال ايمپلنت استخوان زياد و مهمي از دست مي روداين در حالي است كه به دنبال كاربرد ست محافظ عصب در اين جراحي، استخوان بصورت ناوداني و فقط در حد كانال بر داشته مي شود، كه اين در موفقيت جراحي تاثير مهمي دارد.

دكتر حسني با تاكيد بر اينكه نه تنها استخوان باكال بصورت حداكثري حفظ خواهد شد افزود: با انجام اين عمل از طريق ست محافظ دنداني، استخوان كرونال ايمپلنت هم بطور كامل حفظ شده كه در موفقيت دراز مدت ايمپلنت تاثير بسزايي داشته همچنين ريسك تضعيف منديبل و شكستگي فك نيز بطور محسوسي كاهش خواهد يافت.

دكتر علي حسني، متخصص جراحي دهان، فك و صورت رتبه سوم گروه ابداعات و اختراعات در نوزدهمين جشنواره علوم پزشكي رازي است كه عنوان پروژه ی برگزيده وي "طراحي و ساخت ست وسايل محافظ عصب دنداني تحتاني در جراحي فك وصورت" به اين جشنواره معرفي شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار